June 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Sâptămânile eTwinning, ediția 2020

Sâptămânile eTwinning, ediția 2020 cu genericul „Schimbările climatice și provocările de mediu”

Anul acesta, săptămânile eTwinning au fost desfășurate altfel decât în anii precedenți, din cauza pandemiei, dar totuși nu am lăsat mâinile jos și am organizat activitățile cu mult interes și entuziasm.
Săptămânile eTwinning este perioada în care facem diverse activități utile pentru natură, pentru mediul nostru înconjurător. Acestea au un rol important pentru protejarea naturii din jurul nostru, care, din păcate, în zilele noastre necesită multă atenție.
Săptămânile eTwinning au fost prilej de a acumula cele mai interesante și frumoase experiențe. Una dintre sarcinile noastre era repartizarea fluturașilor publicitari pe aleea de la Ciocana. Câte persoane bune și prietenoase am întâlnit, am pierdut numărămul! Dar, cu siguranță, putem zice că și ei erau gata să devină mici salvatori ai mediului împreună cu noi. De la cineva am primit unele întrebări referitor la schimbările climatice, iar alții, pur și simplu, ne-au mulțumit pentru lucrul pe care îl facem.
Următorul obiectiv realizat cu grupul nostru de elevi, este plantarea unor copaci în curtea școlii. Desigur, posibilitatea de a planta un copac de Avocado sau un Stejar nu am avut, însă copăceii de hibiscus plantați, cu siguranță, vor înflori frumos la primăvară. Băieții s-au au reușit de minune să sădescă copacii, pe când fetele cu grijă au udau plantele sădite.

Nu ne-am oprit nici aici! Am încercat să deducem care sunt cauzele schimbărilor climatice, deja la nivel global. Următorul pas făcut a fost căutarea efectele acestor schimbări și reflectiile îndelungate. Cum un om simplu, mic comparativ cu planeta, poate avea un acemenea impact mare asupra Terrei și mediului în care trăiește. Cel mai mult ne-a pus pe gânduri faptul că unele schimbări climatice au și un rol pozitiv pentru natură. Interesant, nu-i așa? Am analizat faptul că precipitațiile sunt foarte importante pentru majoritatea plantelor, dar am înțeles că alte fenomene dăunează și chiar duc la dispariția multor specii de plante și animale, posibil chiar și la pierderea multor vieți omenești.
Prin conservarea naturii și refacerea ecosistemelor, reducem gradul de vulnerabilitate și creștem gradul de rezistenţă a acestora. Conservarea și refacerea naturii reprezintă un aliat major și rentabil în lupta noastră împotriva schimbărilor climatice.
În același timp, schimbările climatice se vor accentua și mai mult, dacă biodiversitatea și ecosistemele nu vor fi protejate în mod eficient. Prin urmare, menţinerea la nivel mondial a rezervoarelor naturale de carbon existente este esenţială, pentru ca stocarea și captarea carbonului să contribuie semnificativ la reducerea efectelor schimbărilor climatice.
Una din cauzelor schimbărilor climatice este și încălzirea globală. Motivele principale ale încălzirii globale sunt: dioxidul de carbon emis de termocentrale, dioxidul de carbon emis de vehicule, metanul provenit din ferme și activitățile agricole, din extracțiile petroliere, dar și de la fundul mării, defrișările masive, mai ales în zonele tropicale, fertilizarea chimică intensivă a culturilor agricole. Cu siguranță, dacă sunt cauze, avem și niște efectele devastatoare ale încălzirii globale! Există pericolul extincției totale, al creșterii nivelului mărilor și oceanelor, intensificarea uraganelor și furtunilor, secetele și extinderea teretoriilor de deșerturi, acidificarea oceanelor.
La realizarea ultimei sarcini am folosit toată imaginația și creativitatea noastră, mai exact, am călătorit în timp și am construit o machetă la tema ,,Liceul nostru ecologic din viitor”, unde am prezentat schimbările care dorim să le înfăptuim în viitor, dacă vom avea posibiliate. Am vorbit despre faptul că dorim ca în școală să apară robinete cu senzor, care vor reduce consumul de apă. La fel am vorbit despre energia eoliană și solară, pe care ar fi bine să o folosim în viitorul apropiat pentru a micșora cantitate de energie electrică.
O finalizare a proiectului e acest articol, pe care , sperăm, îl lecturți dumneavoastră acum. Am dori să vă îndemnăm să vă alăturați nouă, ca împreună să putem salva planeta noastră!
Activitățile date au fost făcute cu scopul de a arăta oamenilor cât de importantă este natura și pentru a îndemna oamenii să stopeze poluarea permanentă și distrugătoarea a Terrei.
Neexpimăm încrederea că activitățile realizate de elevii participanți, au cotribuit, măcar un pic, la salvrea mediul înconjurător, deoarece noi trebuie să salvăm Planeta, care este casa noastră comună!
Buștiuc Arina, Nistrean Ariana, Duca Zlata, eleve din cl.7 G-2, prof. coordonator Cojocari Ludmila