Centrul Metodic
Ponomari Tatiana
Coordonator al Centrului Metodic
Centrului metodic pentru anul de studii 2020-2021
Obiectivele de lucru ale fiecărei Comisii Metodice și a Cenrtului Metodic în general reies din problema de activitate a liceului și a fiecărei CM în parte.
”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale”
Priorităţi strategice:
Planul strategic al Liceului Teoretic „GAUDEAMUS” ţine cont de modificările care se manifestă în mediul social, dar şi în contextul reformelor ce se produc în învăţămîntul general din RM.
În domeniul învaţământului eforturile cadrelor didactice se vor concentra pe:
- modernizarea strategiilor, metodelor şi mijloacelor de organizare a predării şi învăţării;
- asigurarea unei educaţii de calitate, care să corespundă nivelului standardelor europene.
În domeniul cercetării se urmăreşte:
- realizarea unui program coerent de iniţiere şi implicare a elevilor în activitatea de cercetare şi organizare ştiinţifică a muncii.
În domeniul managementului resurselor umane se vor promova:
- politici clare de recrutare a personalului liceului;
- perfecţionarea criteriilor de evaluare a activităţii şi a performanţelor fiecărui angajat în vederea promovării şi salarizării diferenţiate, în funcţie de performanţe;
- crearea unui sistem de încurajare a valorilor şi activităţilor performante;
- dezvoltarea culturii instituţionale în vederea respectării eticii profesionale.
Centrul Metodic asigură :
- acordarea ajutorului metodic fiecărui profesor din liceu
- acordare consultații profesorilor aflați în proces de atestare
- ajutor metodic și dirijarea activității pentru o bună încadrare în colectiv a profesorilor nou-veniți și a tinerilor specaliști
Centrul Metodic dispune și oferă pentru lucru:
- documentele normative, legate de PIE
- diverse tipuri de proicte dicatice de lungă durată și proiecte de zi
- materiale metodice publicate în presă sau monografic, specailizat
- xerox pentru mmuultiplicarea materialelor
- portofoliul electronic actualizat
Centrul Metodic informează și direcționază:
- despre cursurile de perfecționare din municipiu, republică, țară și peste hotare
- despre proiectele educaționale
- despre ofertele de parteneriat
Şedinţele Consiliului Metodic
Nr |
Conţimutul activităţii |
Termeni |
Responsabil |
Note |
1. |
Modalităţi de implementare a planului de activitate a liceului:
|
25.09. 2020 |
Administraţia Ponomari T. Şefii CM |
Curriculum şcolar şi Curriculum la decizia instituţiei |
2. |
Metodologia de activizare a elevilor pentru asigurarea unui învăţământ de calitate. 1.Activizarea elevilor prin intermediul concursurilor şi olimpiadelor şcolare; 2. Organizarea şi desfăşurarea concursurilor liceale, săptămâna CM, orelor publice; 3.Stimularea potenţialului elevilor prin intermediul proiectelor; 4.Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale în asigurarea relaţiilor interdisciplinare şi formarea a competenţelor la elevi; 5.Aplicarea standartelor educațioanle și a referențialului de evaluare – soluții; 6.Trasarea căilor de lucru petru elevii cu CES; 7.Determinarea strategilor optime pentru formarea competenţelor generale şi în special culturale şi de comunicare eficientă; 8.Calitatea completării Portofoliului Comisiei Medodice (conform cerinţelor, listei de documente solicitate); 9.Elaborarea tezele semestriale de iarnă;
|
30.10. 2020 |
Administraţia Ponomari T. Şefii CM |
Strategia: „A învăţa să înveţi” |
3. |
Rolul cadrului didactic în actul de formare a personalităţii elevului, capabil să se adapteze la diversitate
|
Ianuarie 2021 |
Administraţia Ponomari T. Şefii de CM |
Formarea continuă a cadrelor didactice la nivel de instituţie |
4. |
Activitatea ştiinţifică şi de creaţie a cadrelor didactice şi a elevilor:
|
Aprilie 2021 |
Administraţia Chiriac S. Şefii de CM |
Strategii de optimizare a învăţării |
Seminare de formare continuă, mese rotunde
Nr |
Conţinutul |
Termeni |
Locul |
Responsabil |
Note |
Seminar Metodic. Sugestii pentru elaborarea şi implementarea proiectării didactice de lungă durată şi a unităţilor de învăţare. |
04.09.2020 |
CM |
Ponomari T. şefii CM |
||
Seminar instructiv-metodic. Formarea în domeniul organizării activităţilor cu părinţii . |
Septembrie |
SA |
Botezatu T. |
||
Traning de formare: ”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
27-28.10.2020 |
SA |
Gangan Z. Ponomari T. Şefii CM Botezatu T. |
2 ore
|
|
Training de formare (pentru profesorii nou angajaţi la liceu) Problemele şi soluţii în organizarea PEI |
Ianuarie 2021 |
CM |
Gangan Z. Ponomari T. |
6 ore |
|
Seminar practicum: ”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
02.02.2021 |
IPLT„GAUDE-AMUS” |
Administraţia Ponomari T. Şefii CM Botezatu T.
|
6 ore |
Studierea şi generalizarea experienţei avansate
Nr. |
Conţinutul activităţii |
Timp |
Subiectul |
Responsabil |
1
|
Confirmarea mentorilor profesorilor nou-veniţi. Seminar de instruire. |
Septembrie 2020 |
Studierea experienţei avansate şi numirea mentorilor pentru profesorii nou-veniţi la liceu. Particularităţile activităţii instructive în L.T. „GAUDEAMUS” |
Gangan Z. Ponomari T. |
2 |
Ore demonstrative pentru profesorii nou-veniţi la liceu. |
Octombrie 2020 |
Schimb de experienţă |
şefii CM |
3 |
Studierea problemelor în formarea competenţelor profesionale ale profesorilor. |
Noiembrie 2020 |
Formarea competenţelor la elevi |
mentorii |
4 |
Seminar practicum le problema de lucru a liceului |
Februarie 2021 |
”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
Ponomari T.
|
5 |
Ore demonstartive cu caracter interdisciplinar. |
Februarie 2021 |
Realizarea obiectivelor specifice disciplinei |
şefii CM |
6 |
Ore demonstrative la disciplina Dezvoltarea personală. |
Aprilie 2021 |
”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
Cîrnaț M., Ponomari T. |
Şcoala pentru profesorii nou-angajați la liceu
Nr. |
Activităţi |
Timpul desfăşurării |
Responsabilii |
Beneficiarii |
1 |
Seminare: - de cunoaştere (reactualizare) a nou-angajaţilor cu particularităţile culturii organizaţionale ale instituţiei; - completarea cataloagelor; - alcătuirea proiectelor didactice de lungă durată şi zilnice; - sistemul de apreciere a rezultatelor învăţării; - încheirea mediilor semestriale. |
Septembrie 2020 Ianuarie 2021 |
Directorii adjuncţi
|
Tinerii specialişti; Elevii; Instituţia
|
2 |
Supervizarea activităţii. Asistarea lecţiilor nou-angajaţilor, în scopul acordării ajutorului metodic. |
În fiecare lună câte o lecţie şi la solicitare
|
Directorii adjuncţi; Mentorii Directorul |
Tinerii specialişti; Elevii; Instituţia |
3 |
Asistarea de către nou-angajaţi a lecţiilor, inclusiv a lecţiilor publice, prezentate de profesorii cu experienţă din instituţie. |
Octombrie; Martie; Aprilie; anual |
idem |
idem |
4 |
Prezentarea lecţiilor publice de către tinerii specialişti. |
Februarie-martie 2021 |
idem |
idem |
5 |
Participarea la reuniunile metodice instituţionale şi orăşeneşti. |
August, decembrie |
idem |
idem |
6 |
Participarea la seminarele organizate de DGETS. |
Conform planului |
Idem |
idem |
7 |
Dialoguri profesionale ( prezentarea de către tinerii specialişti a referinţelor /informaţiilor cu tematică pedagogică actuală). |
Sem.II |
Idem |
idem |
8 |
Familiarizarea cu activitatea de diriginte. Atribuirea rolului de diriginte secund. |
Octombrie 2020 - martie 2021 |
Idem |
idem |
9 |
Încadrarea noilor angajați în organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare. |
Conform planului |
Idem |
idem |