• aIMG_9689.JPG
  • careu.jpg
  • DSC01321.JPG
  • DSC02847.JPG
  • DSC_0601.JPG
  • DSC_5853.JPG
  • IMG_0079.JPG
  • IMG_0519.JPG
  • IMG_1122.JPG
  • IMG_1124.JPG
  • IMG_1817.jpg
  • IMG_5066.jpg
  • IMG_6170.jpg
  • IMG_8169.JPG
  • IMG_8462.JPG
  • IMG_9804.JPG
  • IMG_9853.JPG

Târgului de Paște

Ambientul Târgului de Paște organizat de CIEL "Gaudeamus" a fost unul special, cu zeci de produse pentru doritorii de autentic și frumos, care și-au dorit să ofere cu ocazia sărbătorilor pascale un cadou unic celor dragi.
O selecție generoasă de produse ecologice, create cu drag și mult spor de elevii IP LT "Gaudeamus", organizați în cadrul atelierelor antreprenoriale ,,Compania/Minifirma Școlară”, a bucurat ochii și sufletele vizitatorilor prin calitate, rafinament, ambalaj natural și multicolor, precum și prin o deservire impecabilă din partea celor care ofereau produsele spre vânzare.
Evenimentul, însoțit pe tot parcursul desfășurării de muzică bună și imagini din activitatea Centrului, a fost de fapt o combinație reușită a plăcutului cu utilul și o sărbătoare a lucrului bine făcut.
Aduc mulțumiri tuturor celor, care au contribuit la succesul acestui proiect educațional!

Hristos a înviat!

Concursul "Artă și culoare în zi de sarbatoare" organizat de catre CC "Ghiocel" ne bucura cu rezultatele elevelor noastre:
Nisfoianu Victoria - loc I
Țucanov Ilinca - loc II
Cebotarean Valeria - loc II
Anghel Alexandrina - loc III
Felicitări premiantelor! Mult succes în continuare!!!

Practicum la fizică clasa a 12-a

Elevii claselor a 12-a, profil real, realizând practicumul de laborator la fizică:
1. vor recunoaște fenomenele cuantice și le vor explica, pe baza cunoștințelor existente, principalele proprietăți sau condiții pentru apariția acestor fenomene, apariția unui spectru de emisii, efectul fotoelectric extern, lungimea de undă a LASER-ului, imaginile obținute de sisteme optice;
2. vor descrie fenomenele cuantice studiate folosind mărimi fizice: lungimea de undă și frecvența luminii, atunci când descriu, interpretează corect semnificația fizică a mărimilor utilizate, denumirile acestora și unitățile de măsură; vor indica formule care leagă o anumită mărime fizică cu alte mărimi, vor calcula valoarea unei mărimi fizice;
3. vor analiza fenomenele cuantice folosind legi și postulate fizice: legea conservării energiei, legea conservării sarcinii electrice, legile radiației și absorbției luminii de către un atom; refracția, difracția, legile opticii geometrice; legile efectului fotoelectric extern.
Experții clasei a 12 Real-1 vor prezenta publicului unele lucrări practice realizate de colegii lor.

Practicum la fizică clasa a 10-a

Realizând practicumul de laborator la fizică în clasa a 10-a, profil real, elevii:
1. vor explica, pe baza cunoștințelor existente, principalele proprietăți sau condiții pentru apariția acestor fenomene: mișcare rectilinie uniformă și uniform accelerată, căderea liberă a corpurilor, imponderabilitate, mișcare circulară uniformă, inerție, interacțiunea corpurilor, echilibrul corpurilor solide, mișcarea oscilatorie, rezonanța, mișcarea ondulatorie;
2. vor descrie proprietățile studiate ale corpurilor și fenomenele mecanice folosind mărimile fizice: deplasarea, viteza, accelerația, masa, densitatea substanței, forța, impulsul corpului, energia cinetică, energia potențială, lucrul mecanic, puterea mecanică, randamentul unui mecanism simplu, forța de frecare, amplitudinea, perioada și frecvența oscilațiilor, lungimea de undă și viteza de propagare a acesteia;
3. vor fi capabili atunci când descriu, să interpreteze corect semnificația fizică a mărimilor utilizate, denumirea acestora și unitățile de măsură, să cunoască și să aplice formule care relaționează aceste mărimi fizice cu alte mărimi;
4. vor fi capabili să analizeze proprietățile corpurilor, fenomenelor și proceselor mecanice folosind legile și principiile fizice: legea conservării energiei, legea gravitației universale, forța rezultantă, legile I, II și III ale lui Newton, legea conservării impulsului, legea lui Hooke; în același timp, să facă distincția între formularea verbală a legii și exprimarea ei matematică.
Elevii clasei a 10 Real-1 prezintă un film, despre cum ei au realizat practicumul de laborator.

Reparație în odaia mea

Cererea de competențe STEM este în creștere și se preconizează că va crește până în 2025: este o realitate pe care profesorii și programa școlară trebuie să o ia în calcul. Învățarea activă a disciplinelor STEAM stimulează inovația, imaginația și creativitatea elevilor. Implicarea în proiectele interdisciplinare permite elevilor să gândească creativ și liber.
Profesoara de matematică Maria Traista împreună cu elevii din clasa 5 G-4 au realizat un proiect realist: Reparație în odaia mea. A fost util și interesant!