Instruirea și formarea cadrelor didactice
Un seminar-practicum a fost desfășurat la 10 februarie 2024 la IPLT „Gaudeamus”. Tema de lucru a instituției, declarată pentru acest an de studii „ Monitorizarea asigurării calității educației în unitatea școlară prin abordarea diferențiată și individualizată a procesului educațional și prin aplicarea educației STEM/STEAM/STREAM la ore” a fost prezentată în toate activitățile desfășurate.
Obiectivele practicumului - instruirea și formarea cadrelor didactice, reperarea aspectelor teoretice ale problemei de lucru pentru acest an de studii; identificarea domeniilor de studii din cadrul disciplinelor școlare la care se pot aplica proiecte STEM/STEAM; analiza și extinderea posibilităților instituției pentru implementarea proiectlor STEM/STEAM și diseminarea de practici bune din domeniile implementate au fost realizate cu success!
Formatorii Ponomari Tatiana, Țucanov Diana, Maxian Mariana, Guriță Elena, Traistă Maria, Simion Vasile, Olari Victoria, Galeru Tatiana, Cazacliu Gheorghe, Caisîm Tatiana, Repalov Tatiana, Chiriac Sergiu au depus efort pentru a face utile și interesante activitățile din cadrul practicumului.
Alături de profesori au lucrat și elevii, care au făcut activitățile mai emoționante (minunatul spectacol din cadrul lecției interdisciplinare prezentate de Mariana Maxian), mai atractive (bravo experților de la trainingul făcut de Elena Guriță, celor din proiectele prezentate de Tatiana Caisîm și de Tatiana Galeru), mai pline de viață (elevii din clasele 5 G-3 la ora de limbă rusă cu Tatiana Repalov; din clasele 7 G-2 și 7 G-5 la ora de informatică cu Vasile Simion), mai practice (elevele Țicanov Ilinca și Domnica, din proiectul deosebit cu Diana Țucanov).
Cu o foarte mare atenție și cu un grad sporit de creativitate au acționat și moderatorii celor 4 grupe de lucru Calalb Mariana, Ceban Lilia, Donțu Valentina, Eni Tatiana și Cîrnaț Maria. Activitățile au fost analizate de toți cei prezenți, iar impresiile și aprecierile au fost prezentate cantitativ și calitativ la debrifarea din finalul seminarului, fiind însoțite de poze din cadrul orelor și diagrame cu răspunsurile celor care au asistat.
Alături de cei peste 50 de profesori din liceu au fost și invitații – profesori din liceele din municipiu, reprezentanții DGETS. Pentru aceasta le exprimăm recunoștința noastră.
Totalurile le-a făcut directorul interimar dna Gangan Zinaida care a înmânat certificatele formatorilor și a mulțumit tuturor celor prezenți pentru participare.
Directorul adjunct Ponomari Tatiana, responsabil de activitatea științifico-metodică a cadrelor didactice, a exprimat recunoștință făță de toți formatorii și moderatorii din acest practicum și a expus speranța că la Parada Proiectelor STEM/STEAM din mai 2024 vor apărea și mai multe materiale inspirate din acele minunate activități la care s-a asistat.
Bravo, „Gaudeamus”!
Ziua Siguranței Online
Ziua Siguranței Online se sărbătorește anual în prima zi de marți a lunii februarie, anul acesta la data de 06.02.2024 în IPLT „Gaudeamus” s-au desfășurat mai multe activități care au avut ca scop: Informarea și sensibilizarea elevilor, profesorilor, părinților cu privire la riscurile online, consolidarea culturii digitale și sporirea nivelului de conștientizare privind amenințările din mediul online, precum și modalitățile de protecție pe Internet.
Responsabili: profesorii de informatică Guriță Elena, Dicusar Laura și Boțoc Liliana. Activitățile au avut loc în cadrul Centrului Informațional cu susținerea Asociației obștești pentru susținerea învățământului Gaudeamus.
Elena Guriță, Centrul Informațional
Investim în profesori
După ce prima etapă - realizarea orelor - s-a finalizat, a urmat a II-a etapă - sesiunile de follow-up, scopul cărora a constat în fixarea și monitorizarea transferului de cunoștințe și schimbul de bune practici.
Cele 3 subgrupe din instituția noastră au prezentat 3 proiecte interesante, apreciate de formatori și alți colegi din instituțiile care au beneficiat de formare.
Mulțumim pentru muncă enormă!
Săptămâna Europeană în școlile din Republica Moldova
În acest context invităm cadrele didactice și de conducere de a organiza, în această perioadă:
Activități educaționale formale (în cadrul lecțiilor la disciplinele școlare din ariile curriculare (Limba și comunicare, Educație socioumanistică, Dezvoltare personală) și non-formale (cercuri pe interese, discipline opționale, etc);
Concurs de eseuri la tema: „Cum văd eu Moldova Europeană” (clasele I-XII);
Concurs de desene la tema: „Cum văd eu Moldova Europeană” (clasele I-IX);
Conducătorii instituțiilor de învățământ vor selecta cea mai reușită lucrare pentru fiecare concurs menționat (termen 13 februarie 2024) și o vor transmite separat:
Eseul va fi expediat la adresa electronică:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
;
Desenul va fi prezentat în biroul nr. 22 al DGETS (Str. Mitropolit Dosoftei nr. 99).
Totodată, îndemnăm instituțiile de învățământ să plaseze informația și experiențele activităților desfășurate pe paginile oficiale a instituțiilor de învățământ.
Activitatea face parte din campania de comunicare „Moldova Europeană” și are drept scop informarea elevilor despre procesul de integrare a Republicii Moldova în Uniunea Europeană, contribuind astfel la o mai bună înțelegere a parcursului european al țării.
Criteriile de selectare a lucrărilor de concurs le puteți vedea în anexa de mai jos – https://cutt.ly/OwZ3Wjx3
Dacă dorești să fii mereu la curent cu cele mai actuale și veridice informații despre sistemul educațional din municipiul Chișinău, te invităm să ne urmărești pe canalul nostru oficial de Telegram – https://t.me/dgetschisinau
Ziua Intenațională a Nonviolenței
Întindem MÂNA către ceilalți pentru comunicare, colaborare, creativitate, acceptare, lucru în echipă, suport și încredere.
Întindem MÂNA pentru a acorda o educație elevilor întru prevenirea , identificarea și monitorizarea situațiilor de pericol în care se pot afla adolescenții.
Psihologul liceului Tatiana Botezatu, conducător al Centrului psihologic, susținut de AO „GAUDEAMUS”, a venit cu activități interesante la elevii din clasele a 7, 8, 9-a și împreună au discutat cum pot face atmosfera școlară mai sigură și mai binevoitoare.