Realizarea proiectul eTwinning la chimie ” EXPER(imen)Ts”

În cadrul lucrului cercului de chimie eTwinning în anul acesta de invățământ elevii liceului nostru participă la proiectul internațional eTwinning ” EXPER(imen)Ts”. Proiectul dat este desfășurat în limba engleză și în realizarea lui sunt implicați elevii din 10 țări: Croația- Srednja škola Novska ; Turcia-Edirne Bahçeşehir Koleji ; Moldova- IPLT "Gaudeamus"- Chișinău, Franța -Collège René Cassin-Isle-Jourdain, Macedonia -OU"Grigor Prlicev" - Ohrid ; România -Liceul de Turism si Alimentatie „Dumitru Motoc” Galati ; Grecia-4th Senior High School of Rhodes,; Iordania -Khadija Um AlMo'minin Secondary School, Irbid; Georgia-LEPL GORI N8 Public Shool-Gori ; Polonia- Szkoła Podstawowa nr 3, Będzin.
I. In semestrul II noi împreună cu colegii noștri din alte țări am sărbătorit Ziua Femeilor – savanților vestiți. Elevii au creat postere unde au prezentat materialul despre descoperirile savanților - femei pe diferite platforme :
https://padlet.com/.../international-day-of-women-and...
II. Elevii noștri au realizat 10 proiecte STEAM la chimie la următoarele teme:
1. ”Formarea precipitatului” - Ignat Mariana, cl.a 9-a g4
https://youtu.be/9CyGSBscUHo
2.”Degajarea gazului” - Cebotaru Jasmina , cl. a 9-a g4
https://youtu.be/AaflP1hR1TE?si=1pX9jpu8mB82S1qi
3. ” Formarea electrolitului slab”. - Certan Oleg,cl. a 9-a g4
https://youtu.be/CUG20m8fxcc?si=JNDdw4p28BTbFsQT
4. ”Studierea proprietăților chimice ale hidroxidului de sodiu” –(interacțiunea cu indicatorul-fenolftaleina, reacția cu acid clorhidric) - Lupu Arina,cl a9-a g4
https://youtu.be/faIz5E8KfGU
5. ”Studierea proprietăților chimice ale oxidului de calciu ”- (Interacțiunea cu apa, dovezile caracterului bazic ale oxiduluide calciu , interacțiunea cu acid clorhidric.)-Lupu Mădălina, cl. a 9-a g4. https://youtu.be/NN71h4QvYXg?si=zscJUyXrZ9A_P6bo
6.” Studierea proprietăților chimice ale hidroxidului de calciu ” – (Interacțiunea cu indicatorul- fenolftaleina, reacția cu acidul sulfuric) - Cuzmiciov Loredana-cl. a 9-a g3.
https://youtu.be/9JXYHVU0j4E
7. ” Identificarea cationului Fe3+ ”- Lupan Valeria , cl. a 9-a g3
https://youtube.com/shorts/g2FCxeZ1tHk
8. ” Demonstrarea caracterului amfoter ale aluminiului” – (Interacțiune cu acid sulfuric diluat, interacțiunea cu soluție de hidroxid de sodiu)- Braga Daniel-cl. .a 9-a g4.
9. Demonstrarea caracterului amfoter a hidroxidului de aluminiului – (Interacțiune cu acid sulfuric diluat, interacțiunea cu soluție de hidroxid de sodiu) -Duda Olga, cl.a 9-a g3. https://youtu.be/37sOUnQ6FcU?si=JI1inmnubYNyNCVg
10. Curățirea fierului de rugină – (Interacțiunea acidului clorhidric și acidului oxalic cu rugina, compararea efectului de curățire) – Grosu Gabriela, cl. a 9-a g4. https://youtu.be/GBEzJOMF0w8?si=hWPDR3cHjanYQxst
III. Elevii au filmat experiențele efectuate și au creat video, în care arată metoda de lucru, explică sensul experimentului și fac concluzii în limba engleză, utilizând reacții chimice scrise în trei forme - moleculară, ionică desfășurată , ionică redusă cu efectul analitic observat. Fiecare video are și comentariu în limba engleză.
Rezultatele experiențelor cu metoda de lucru și link-ul videoului sunt plasate pe pagina proiectului - Chemistry:
http://linoit.com/.../EXPE.../canvases/Chemistry-experiments
IV. Rezultatele lucrului la proiectul dat au fost prezentate în cadrul Săptămânii Chimiei în clasele 7 g-6, 9 g-3, 9 g-4. Elevii cu interes mare au ascultat prezentările participanților din proiectul internațional, care au comentat videourile create și prezentările facute pe diferite platforme, de exemplu ca la Duda Olga, cl.9 g- 3-https://www.canva.com/.../mT3Ik3mCokopw3RhziQsfQ/view...
V. Fiecare elev – participant al proiectului a pregătit un poster despre realizarea lui , care au fost prezentate la Festivalul ”Vivat Gaudeamus” pe data de 21 mai 2024.
Pe parcursul realizării proiectului elevii noștri au învățat multe lucruri utile pentru viață. După impresiile lor, proiectul dat a fost unul inovativ și creativ, care a oferit posibilitatea de a cunoaște cu adevărat ce este chimia, realizând experiențele chimice și lucrări, care le-au îmbogățât cunoștințele și interesul față de acest obiect. Din spusele elevilor proiectul EXPER(imen)Ts a fost unul excepțional la care au lucrat vesel cu entuziasm, ajutându-se și susținându-se, alături de colegi din alte țări.
Profesor de chimie Ludmila Tomnatic