Centrul Autoconducere şcolară
Cîrnaț Maria
Autoconducerea Școlară – CONSILIUL ELEVILOR
Activităţi extracurriculare preconizate pentru anul de studii 2021-2022
Nr. d/o |
Tematica |
Resurse umane |
Resurse materiale |
Responsabili |
Termeni |
Indicatori de performanță |
1. |
Constituirea Consiliului elevilor a) Cunoaşterea reciprocă a membrilor Consiliului şi identificarea calităţilor elevilor ce vor fi aleşi în Biroul de conducere;
|
Elevii
|
|
Gangan Zinaida - director Cîrnaț Maria dir. adj. p/u educație. Diriginții Consiliul școlar al elevilor |
Septembrie |
Crează un climat relaţional de încredere, solidaritate și respect, bazat pe principiile echităţii şi ale toleranţei. |
2. |
Elaborarea/revizuie Regulamentului propriu de funcţionare Identificarea nevoilor elevilor, disfuncţionalităţilor din şcoală în vederea elaborării programului de activităţi. Realizarea programului de activităţi. “Accidente, abuz, violenta” – Modalitati de prevenire si combatere a violenței școlare (aplicare chestionar) |
Elevii |
Regulament Foi flipchart, markere, copiii ale anexelor, Proiector, calculator |
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor
Cîrnaț Maria dir. adj. p/u educație Diriginții
|
Octombrie |
Stimulează motivația, autonomia și responsabilizarea subiecților pentru propria învățare.
|
3. |
“Pledăm împreună pentru un stil de viață sănătos” (definirea conceptului/dezbatere) Concurs literar “Culorile toamnei” ( creații originale poetice în limba română, lb. engleza /franceza/ desene executatet de elevi; descoperirea elevilor cu real talent artistic ) Organizarea Balului Bobocilor și Balului Boboceilor |
Elevii |
Foi flipchart, markere, copiii ale anexelor, Proiector, calculator
|
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor
Cîrnaț Maria dir. adj. p/u educație Diriginții |
Noiembrie |
Utilizează resursele didactice de timp, materiale și umane. Facilitează implicarea copiilor/elevilor în dezvoltarea proiectelor comunitare şi a acțiunilor de voluntariat.
|
4. |
1 Decembrie „Sunt mândru ca sunt român” Sărbătorile creştine la români - Obiceiuri si traditii la romani „Fii Moş Crăciun pentru o zi!” – colectă de bunuri pentru cei defavorizaţi |
Elevii |
Foi flipchart, markere, copiii ale anexelor, Proiector, calculator
|
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor
|
Decembrie |
Comunică la necesitate în mod curent cu membrii familiei/reprezentanţii legali despre activitatea și progresul subiecților educaționali. |
5. |
“Poluarea morala si efectele ei asupra lumii in care traiesc” ( dezbatere pe tema influentei negative a mass-mediei ) |
Elevii |
Proiector, calculator |
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor |
Ianuarie |
Facilitează implicarea copiilor/elevilor în dezvoltarea proiectelor comunitare şi a acțiunilor de voluntariat. |
6. |
“Suntem diferiți, dar ne completăm armonios” ( campanie vizând egalitatea de șanse și promovarea toleranței și non-discriminării între elevii școlii ) “Sănătatea mea depinde de țigara ta !” ( campanie anti-tabagism de sensibilizare pe tema dependenței de fumat și droguri ) 24 Februarie- „Dragobete” |
Elevii Psihologul școlar |
Foi flipchart, markere, copiii ale anexelor, Proiector, calculator
|
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor Cîrnaț Maria dir. adj. p/u educație. |
Februarie |
Facilitează implicarea copiilor/elevilor în dezvoltarea proiectelor comunitare şi a acțiunilor de voluntariat.
|
7. |
1 Martie – Târg de mărțișoare -confecționarea de marțișoare Ziua Internațională a Femeii prezentarea idealului femenin de-a lungul timpului; expoziții de felicitări. “Gaudeamus are talent”(descoperirea elevilor cu reale abilități creative, în vederea îndrumării profesionale ulterioare) |
Elevii Psihologul școlar |
Foi flipchart, markere, copiii ale anexelor, Proiector, calculator
|
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor Cîrnaț Maria dir. adj. p/u educație Carolin Pavel, conducătorul Centrului Estetic |
Martie |
Facilitează implicarea copiilor/elevilor în dezvoltarea proiectelor comunitare şi a acțiunilor de voluntariat.
|
8. |
“Un mediu curat, o viata mai buna”(concurs de eseuri/desene pe tema, dotat cu premii și diplome; realizarea unui portofoliu pro-natura de către membrii Cercului Ecologic al școlii. |
Elevii Prof. biologie, geografie, chimie. |
Foi flipchart, markere, Proiector, calculator
|
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor Ina Petrache, conducătorul Centrului Ecologic |
Aprilie |
Facilitează implicarea copiilor/elevilor în dezvoltarea proiectelor comunitare şi a acțiunilor de voluntariat.
|
9. |
Festivalul ”Vivat, Gaudeamus!” - organizarea ceremonialului de încheiere a anului şcolar; - proiectarea de activităţi extraşcolare pentru vacanţa de vară; - realizarea raportului anual de activitate al Consiliului școlar |
Elevii |
Proiector, calculator
|
Președintele Consiliului Școlar al Elevilor Cîrnaț Maria dir. adj. p/u educație. |
Mai |
Realizează și monitorizează procesul de dezvoltare personală și profesională |
Centrul Metodic
Ponomari Tatiana
Coordonator al Centrului Metodic
Centrului metodic pentru anul de studii 2020-2021
Obiectivele de lucru ale fiecărei Comisii Metodice și a Cenrtului Metodic în general reies din problema de activitate a liceului și a fiecărei CM în parte.
”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale”
Priorităţi strategice:
Planul strategic al Liceului Teoretic „GAUDEAMUS” ţine cont de modificările care se manifestă în mediul social, dar şi în contextul reformelor ce se produc în învăţămîntul general din RM.
În domeniul învaţământului eforturile cadrelor didactice se vor concentra pe:
- modernizarea strategiilor, metodelor şi mijloacelor de organizare a predării şi învăţării;
- asigurarea unei educaţii de calitate, care să corespundă nivelului standardelor europene.
În domeniul cercetării se urmăreşte:
- realizarea unui program coerent de iniţiere şi implicare a elevilor în activitatea de cercetare şi organizare ştiinţifică a muncii.
În domeniul managementului resurselor umane se vor promova:
- politici clare de recrutare a personalului liceului;
- perfecţionarea criteriilor de evaluare a activităţii şi a performanţelor fiecărui angajat în vederea promovării şi salarizării diferenţiate, în funcţie de performanţe;
- crearea unui sistem de încurajare a valorilor şi activităţilor performante;
- dezvoltarea culturii instituţionale în vederea respectării eticii profesionale.
Centrul Metodic asigură :
- acordarea ajutorului metodic fiecărui profesor din liceu
- acordare consultații profesorilor aflați în proces de atestare
- ajutor metodic și dirijarea activității pentru o bună încadrare în colectiv a profesorilor nou-veniți și a tinerilor specaliști
Centrul Metodic dispune și oferă pentru lucru:
- documentele normative, legate de PIE
- diverse tipuri de proicte dicatice de lungă durată și proiecte de zi
- materiale metodice publicate în presă sau monografic, specailizat
- xerox pentru mmuultiplicarea materialelor
- portofoliul electronic actualizat
Centrul Metodic informează și direcționază:
- despre cursurile de perfecționare din municipiu, republică, țară și peste hotare
- despre proiectele educaționale
- despre ofertele de parteneriat
Şedinţele Consiliului Metodic
Nr |
Conţimutul activităţii |
Termeni |
Responsabil |
Note |
1. |
Modalităţi de implementare a planului de activitate a liceului:
|
25.09. 2020 |
Administraţia Ponomari T. Şefii CM |
Curriculum şcolar şi Curriculum la decizia instituţiei |
2. |
Metodologia de activizare a elevilor pentru asigurarea unui învăţământ de calitate. 1.Activizarea elevilor prin intermediul concursurilor şi olimpiadelor şcolare; 2. Organizarea şi desfăşurarea concursurilor liceale, săptămâna CM, orelor publice; 3.Stimularea potenţialului elevilor prin intermediul proiectelor; 4.Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale în asigurarea relaţiilor interdisciplinare şi formarea a competenţelor la elevi; 5.Aplicarea standartelor educațioanle și a referențialului de evaluare – soluții; 6.Trasarea căilor de lucru petru elevii cu CES; 7.Determinarea strategilor optime pentru formarea competenţelor generale şi în special culturale şi de comunicare eficientă; 8.Calitatea completării Portofoliului Comisiei Medodice (conform cerinţelor, listei de documente solicitate); 9.Elaborarea tezele semestriale de iarnă;
|
30.10. 2020 |
Administraţia Ponomari T. Şefii CM |
Strategia: „A învăţa să înveţi” |
3. |
Rolul cadrului didactic în actul de formare a personalităţii elevului, capabil să se adapteze la diversitate
|
Ianuarie 2021 |
Administraţia Ponomari T. Şefii de CM |
Formarea continuă a cadrelor didactice la nivel de instituţie |
4. |
Activitatea ştiinţifică şi de creaţie a cadrelor didactice şi a elevilor:
|
Aprilie 2021 |
Administraţia Chiriac S. Şefii de CM |
Strategii de optimizare a învăţării |
Seminare de formare continuă, mese rotunde
Nr |
Conţinutul |
Termeni |
Locul |
Responsabil |
Note |
Seminar Metodic. Sugestii pentru elaborarea şi implementarea proiectării didactice de lungă durată şi a unităţilor de învăţare. |
04.09.2020 |
CM |
Ponomari T. şefii CM |
||
Seminar instructiv-metodic. Formarea în domeniul organizării activităţilor cu părinţii . |
Septembrie |
SA |
Botezatu T. |
||
Traning de formare: ”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
27-28.10.2020 |
SA |
Gangan Z. Ponomari T. Şefii CM Botezatu T. |
2 ore
|
|
Training de formare (pentru profesorii nou angajaţi la liceu) Problemele şi soluţii în organizarea PEI |
Ianuarie 2021 |
CM |
Gangan Z. Ponomari T. |
6 ore |
|
Seminar practicum: ”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
02.02.2021 |
IPLT„GAUDE-AMUS” |
Administraţia Ponomari T. Şefii CM Botezatu T.
|
6 ore |
Studierea şi generalizarea experienţei avansate
Nr. |
Conţinutul activităţii |
Timp |
Subiectul |
Responsabil |
1
|
Confirmarea mentorilor profesorilor nou-veniţi. Seminar de instruire. |
Septembrie 2020 |
Studierea experienţei avansate şi numirea mentorilor pentru profesorii nou-veniţi la liceu. Particularităţile activităţii instructive în L.T. „GAUDEAMUS” |
Gangan Z. Ponomari T. |
2 |
Ore demonstrative pentru profesorii nou-veniţi la liceu. |
Octombrie 2020 |
Schimb de experienţă |
şefii CM |
3 |
Studierea problemelor în formarea competenţelor profesionale ale profesorilor. |
Noiembrie 2020 |
Formarea competenţelor la elevi |
mentorii |
4 |
Seminar practicum le problema de lucru a liceului |
Februarie 2021 |
”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
Ponomari T.
|
5 |
Ore demonstartive cu caracter interdisciplinar. |
Februarie 2021 |
Realizarea obiectivelor specifice disciplinei |
şefii CM |
6 |
Ore demonstrative la disciplina Dezvoltarea personală. |
Aprilie 2021 |
”Utilizarea eficientă a resurselor digitale în diverse contexte de învățare în scopul organizării unui proces educațional de calitate la nivelul cerințelor actuale” |
Cîrnaț M., Ponomari T. |
Şcoala pentru profesorii nou-angajați la liceu
Nr. |
Activităţi |
Timpul desfăşurării |
Responsabilii |
Beneficiarii |
1 |
Seminare: - de cunoaştere (reactualizare) a nou-angajaţilor cu particularităţile culturii organizaţionale ale instituţiei; - completarea cataloagelor; - alcătuirea proiectelor didactice de lungă durată şi zilnice; - sistemul de apreciere a rezultatelor învăţării; - încheirea mediilor semestriale. |
Septembrie 2020 Ianuarie 2021 |
Directorii adjuncţi
|
Tinerii specialişti; Elevii; Instituţia
|
2 |
Supervizarea activităţii. Asistarea lecţiilor nou-angajaţilor, în scopul acordării ajutorului metodic. |
În fiecare lună câte o lecţie şi la solicitare
|
Directorii adjuncţi; Mentorii Directorul |
Tinerii specialişti; Elevii; Instituţia |
3 |
Asistarea de către nou-angajaţi a lecţiilor, inclusiv a lecţiilor publice, prezentate de profesorii cu experienţă din instituţie. |
Octombrie; Martie; Aprilie; anual |
idem |
idem |
4 |
Prezentarea lecţiilor publice de către tinerii specialişti. |
Februarie-martie 2021 |
idem |
idem |
5 |
Participarea la reuniunile metodice instituţionale şi orăşeneşti. |
August, decembrie |
idem |
idem |
6 |
Participarea la seminarele organizate de DGETS. |
Conform planului |
Idem |
idem |
7 |
Dialoguri profesionale ( prezentarea de către tinerii specialişti a referinţelor /informaţiilor cu tematică pedagogică actuală). |
Sem.II |
Idem |
idem |
8 |
Familiarizarea cu activitatea de diriginte. Atribuirea rolului de diriginte secund. |
Octombrie 2020 - martie 2021 |
Idem |
idem |
9 |
Încadrarea noilor angajați în organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare. |
Conform planului |
Idem |
idem |
Centrul psihologic
Botezatu Tatiana
Coordonator al Centrului Psihologic
Planul Centrului Psihologic anul de studii 2020-2021
Luna |
Nr. d/o |
Conţinutul tematic |
Termen de realizare |
Responsabil |
Septembrie |
1. |
Ora-training:Autocunoaștere- premisă a autorealizării. |
Septembrie |
CP |
2. |
Lecții cu elemente de training: Adaptarea cu succes a elevilor la treapta gimnazială și liceală.Testări. |
Septembrie |
CP |
|
3. |
Ședințe cu părinții claselor V-a: Profilul psihosocial al elevului la etapa de trecere. |
Septembrie |
Părinți, CP |
|
Octombrie |
1. |
Promovarea cunoștințelor psihologice în instituțiile de învățămînt preuniversitar și mass-media (Empatia- valoare personală) |
Octombrie |
CP |
2. |
Lecții cu elemente de training: Adaptarea cu succes a elevilor la treapta gimnazială |
Octombrie |
CP |
|
3. |
Ședința consiliului pedagogic: Evaluarea adaptării la treapta gimnazială și liceală |
Octombrie |
Profesori,CP |
|
4. |
Ședință cu părinții: Evaluarea adaptării la treapta gimnazială și liceală |
Octombrie |
Părinți,CP |
|
No iem brie |
1. |
Ora-training:”Despre utilitatea criticii”. |
Noiembrie |
CP |
2. |
Îmi exprim asertiv drepturile |
Noiembrie |
CP |
|
De cembrie |
1. |
Ora-training: Mileniul securității copilului -pericole și riscuri ale tehnologiilor moderne. |
Decembrie |
CP |
Ianua rie |
1. |
Ora-training:Tipuri de temperament şi reacţii comportamentale. |
Ianuarie |
CP |
2. |
Studierea climatului psihologic al elevilor din liceu |
Ianuarie |
CP |
|
Februarie |
1. |
Ora-training:Diminuarea agresivităţii la elevii din ciclul gimnazial. |
Februarie |
CP |
2. |
Comunicarea asertivă (postere) |
Februarie |
CP |
|
Mar tie |
1. |
Ora-training:Eu și viitoarea mea carieră. |
Martie |
CP |
2. |
Ședința consiliului pedagogic: Evaluarea orientării profesionale elevilor cl.IX-a |
Martie |
CP |
|
Aprilie |
1. |
Ora-training: Familia- școală a dragostei |
Aprilie |
CP |
2. |
Ședința consiliului pedagogic: Evaluarea anchetării elevilor absolvenți |
Aprilie |
Profesori,CP |
|
Mai |
1 |
Comunicare: Teze și examene fără stres. |
Mai |
CP |
NB! Alte materiale vor apărea în caz de necesitate de a fi reflectate.
Toate materialele vor apărea în format tare şi în format electronic.
Centrul de Presă
Ponomari Tatiana
Coordonator al Centrului de Presă
Activitatea Centrului de Presă pentru anul de studii 2021-2022
septembrie |
1. |
Întruniri liceale |
Colegiul de redacţie |
2. |
Sărbătoarea Primului sunet |
CR |
|
octombrie |
1. |
Închinare dascălilor iubiţi. Ediţie specială de Ziua Pedagogului |
CR |
2. |
Maratonul ecologic |
CR |
|
3. |
Alegerile Consiliului liceal |
CR |
|
4. |
Iniţierea în liceeni |
CR |
|
5. |
BALUL BOBOCILOR 2021 |
CR |
|
6. |
Hramul liceului şi hramul oraşului |
CR |
|
noiembrie |
1. |
Reflectarea activităţilor consacrate Zilei Naţionale a Tineretului şi Zilei Internaţionale a Studenţilor |
CR |
2. |
Ediţii speciale care reflectă demersul Concursul liceal al Companiilor şcolare |
CR |
|
3. |
Ziua mondială a drepturilor copilului. Reportaje din clasele 5-10 |
CR |
|
4. |
Materiale despre campania de promovare a modului sănătos de viaţă „Pro Sănătate |
CR |
|
decembrie |
1 |
Publicaţii de la paralele de clase „E timpul să fii informat. Mijloacele media în formarea şi integrarea ta socială” |
CR |
2 |
Concursului dedicat Zilei internaţionale de combatere a maladiei SIDA „O viaţă nu costă nimic, nimic nu valorează cât o viaţă” |
CR |
|
3 |
Reflectarea demersului festivalul voluntarilor „Jos pălăria în faţa voluntarilor” |
CR |
|
4 |
Concursul de tradiţii şi obiceiuri de iarnă „Să trăiţi, să-nfloriţi” |
CR |
|
5 |
Reportaj despre concursul tinerilor interpreţi de muzică uşoară „Steaua Chişinăului” |
CR |
|
6 |
Articole consacrate acţiunilor de caritate „Împreună pentru fiecare” |
CR |
|
7 |
Felicitări de Revelion „La Mulţi Ani!!!” |
CR |
|
8 |
Întâlnirea cu absolvenţii |
|
|
ianuarie |
1 |
Reportaje de la EMINESCIANA |
CR |
2 |
Reflectarea evenimentelor din proiectul „Parteneriate de succes” |
CR |
|
februarie |
1 |
Ziua îndrăgostiţilor „Sf. Valentin” |
CR |
2 |
DRAGOBETELE. Concursul liceal „Miss GAUDEAMUS” |
CR |
|
martie |
1 |
Reportaj din prima zi de primăvară „MĂRŢIŞOR” |
CR |
2 |
Felicitări de sărbătoarea femeilor |
CR |
|
3 |
Sondaj public consacrat Zilei mondiale a apei |
CR |
|
aprilie |
1 |
Reflectarea participării liceului la concursul municipal „Din istoria neamului” |
CR |
2 |
Reflectarea participării liceului la activităţi ecologice |
CR |
|
3 |
Ziua mondială a sănătăţii – reportaj de pe teren |
CR |
|
4 |
Reflectarea participării liceului la Proiectul Ecologic ”Arată că îţi pasă! |
CR |
|
mai |
1 |
Ziua Europei- selecţie de materiale |
CR |
2 |
Reflectarea participării liceului la concursul municipal „Tânărul plastician - 2022” |
CR |
|
3 |
Reflectarea participării liceului la „Constelaţia dansului – 2022” |
CR |
|
4 |
Reflectarea participării liceului la concursul literar „La izvoarele înţelepciunii” |
CR |
|
5 |
Reportaje de la evenimentele din cadrul festivalul liceal „VIVAT GADEAMUS” |
CR |
|
6 |
Ultimul sunet |
CR |
Activitatea Centrului Sportiv
Şendrea Marina
Coordonator al Centrului sportiv
Planul de activitate a Centrului sportiv 2021 - 2022
Misiunea principală – motivaţia, abilităţile şi deprinderile sistematice şi ocupaţia independentă cu exerciţiile fizice, călirii în timpul învăţării la instituţii , cât şi pe parcursul vieţii întregi, formarea deprinderilor civice de comportament în societate.
Scopul:
- Formarea echipelor după genurile de sport: turism, volei, baschet ect;
- Participarea la competiţii: liceale, sector, municipiu, republică.
Nr. |
Conţinutul tematic |
Termen |
Responsabil |
Note |
1. |
Testare iniţială |
Septembrie |
Şendrea M. Munteanu S., Cojevnicov Al., Cojevnicov Ar |
|
2. |
Campionatul liceului la fotbal |
Septembrie-octombrie |
Munteanu S. cl.12 |
|
3. |
Crosul tradiţional de toamnă |
Octombrie |
Şendrea M. Munteanu S., Cojevnicov Al., Cojevnicov Ar. |
|
4. |
Voleiul ca formă de educare a calităţilor fizice de bază |
Octombrie |
Şendrea M. |
LTPS nr.2 |
5. |
Campionatul liceului la baschet |
Noiembrie |
Şendrea M. cl. 12 |
|
6. |
Ziua Sănătăţii „Sport pentru minte şi sănătate” |
Noiembrie |
Şendrea M. Munteanu S., Cojevnicov Al., Cojevnicov Ar. |
|
6. |
Campionatul liceului la volei |
Ian.-febr. |
Şendrea M. |
|
7. |
Liga preuniversitară la baschet băieţi sector Ciocana |
ianuarie |
Şendrea M. |
liceul Dacia”,LTS2 |
9. |
Campionatul sectorului la volei |
Martie |
Munteanu S. |
LT „C.Negruzzi”, „M. Berezovschi” |
10. |
Campionatul municipal la rugby |
Mai |
Munteanu S. |
LT „D.Aligheri” |
11. |
Întrunirea turistică a elevilor |
Mai |
Şendrea M. |
c.Panaşeşti, |
12. |
Olimpiada la educaţia fizică cl. XII |
Aprilie |
Şendrea M. |
liceul „C.Negruzzi” |
13. |
Colocviu la educaţia fizică cl. XII |
Mai |
Şendrea M. Munteanu S., Cojevnicov Al., Cojevnicov Ar. |
|
14. |
Cursa olimpică 2022 |
Mai |
Şendrea M. Munteanu S., Cojevnicov Al., Cojevnicov Ar. |
Parcul de odihnă „Valea trandafirilor” |