July 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

  • aIMG_9689.JPG
  • careu.jpg
  • DSC01321.JPG
  • DSC02847.JPG
  • DSC_0601.JPG
  • DSC_5853.JPG
  • IMG_0079.JPG
  • IMG_0519.JPG
  • IMG_1122.JPG
  • IMG_1124.JPG
  • IMG_1817.jpg
  • IMG_5066.jpg
  • IMG_6170.jpg
  • IMG_8169.JPG
  • IMG_8462.JPG
  • IMG_9804.JPG
  • IMG_9853.JPG

“Momo” de Michael Ende

Oamenii nu par să observe vreodată că, economisind timp, pierd altceva. Nimeni nu vrea să recunoască că viața devine din ce în ce mai săracă, mai sumbră și mai monotonă. Cei care au simțit acest lucru cel mai puternic au fost copiii, pentru că nimeni nu a mai avut timp pentru ei. Dar timpul este viața însăși și viața stă în inima omului. Și cu cât mai mulți oameni au economisit timp, cu atât au avut mai puțin... Despre asta e cartea “Momo” de Michael Ende. Anume sensul profund reflectat în carte i-a inspirat pe elevii din clasa a 7-a din IPLT„Gaudeamus” să monteze un spectacol. Experiența de scenarist a Radei Olaru nu a înșelat-o! Spectacolul s-a primit excelent!
“Momo” este o poveste despre valoarea timpului și importanța prieteniei, care ne îndeamnă să apreciem momentele prețioase ale vieții. Este un avertisment împotriva pericolelor economisirii timpului în detrimentul lucrurilor care contează cu adevărat – bucuria, prietenia și dragostea. Este, de asemenea, o celebrare a puterii poveștilor și a ascultării, care pot aduce înțelegere și compasiune într-o lume adesea prea grăbită.
Copiii au reușit să ne arate aceste idei în jocul scenic!
“Momo” este o alegorie despre importanța de a ne trăi viața în prezent și de a ne prețui momentele pe care le petrecem cu cei dragi. Este un apel la lupta împotriva presiunilor societății moderne care ne împing să economisim timp la costul bucuriilor simple ale vieții.
Bravo elevi! Sunteți minunați! Bravo pentru ghidare profesoarei de limbă și literatură română Mariana Maxian!
Mulțumim părinților care au susținut aventura de montare a unui spectacol și, alături de copii, au pregătit costumele, decorațiile. Spectacolul e sută la sutș hande made!
MulțumimPreturii sectorului Ciocana, în persoana dnei Sinilga Școlnic, care ne-au acordat dreptul „să probăm” scena amfiteatrului din preajma liceului nostru. #PreturasectoruluiCiocana

Realizarea proiectul eTwinning la chimie ” EXPER(imen)Ts”

În cadrul lucrului cercului de chimie eTwinning în anul acesta de invățământ elevii liceului nostru participă la proiectul internațional eTwinning ” EXPER(imen)Ts”. Proiectul dat este desfășurat în limba engleză și în realizarea lui sunt implicați elevii din 10 țări: Croația- Srednja škola Novska ; Turcia-Edirne Bahçeşehir Koleji ; Moldova- IPLT "Gaudeamus"- Chișinău, Franța -Collège René Cassin-Isle-Jourdain, Macedonia -OU"Grigor Prlicev" - Ohrid ; România -Liceul de Turism si Alimentatie „Dumitru Motoc” Galati ; Grecia-4th Senior High School of Rhodes,; Iordania -Khadija Um AlMo'minin Secondary School, Irbid; Georgia-LEPL GORI N8 Public Shool-Gori ; Polonia- Szkoła Podstawowa nr 3, Będzin.
I. In semestrul II noi împreună cu colegii noștri din alte țări am sărbătorit Ziua Femeilor – savanților vestiți. Elevii au creat postere unde au prezentat materialul despre descoperirile savanților - femei pe diferite platforme :
https://padlet.com/.../international-day-of-women-and...
II. Elevii noștri au realizat 10 proiecte STEAM la chimie la următoarele teme:
1. ”Formarea precipitatului” - Ignat Mariana, cl.a 9-a g4
https://youtu.be/9CyGSBscUHo
2.”Degajarea gazului” - Cebotaru Jasmina , cl. a 9-a g4
https://youtu.be/AaflP1hR1TE?si=1pX9jpu8mB82S1qi
3. ” Formarea electrolitului slab”. - Certan Oleg,cl. a 9-a g4
https://youtu.be/CUG20m8fxcc?si=JNDdw4p28BTbFsQT
4. ”Studierea proprietăților chimice ale hidroxidului de sodiu” –(interacțiunea cu indicatorul-fenolftaleina, reacția cu acid clorhidric) - Lupu Arina,cl a9-a g4
https://youtu.be/faIz5E8KfGU
5. ”Studierea proprietăților chimice ale oxidului de calciu ”- (Interacțiunea cu apa, dovezile caracterului bazic ale oxiduluide calciu , interacțiunea cu acid clorhidric.)-Lupu Mădălina, cl. a 9-a g4. https://youtu.be/NN71h4QvYXg?si=zscJUyXrZ9A_P6bo
6.” Studierea proprietăților chimice ale hidroxidului de calciu ” – (Interacțiunea cu indicatorul- fenolftaleina, reacția cu acidul sulfuric) - Cuzmiciov Loredana-cl. a 9-a g3.
https://youtu.be/9JXYHVU0j4E
7. ” Identificarea cationului Fe3+ ”- Lupan Valeria , cl. a 9-a g3
https://youtube.com/shorts/g2FCxeZ1tHk
8. ” Demonstrarea caracterului amfoter ale aluminiului” – (Interacțiune cu acid sulfuric diluat, interacțiunea cu soluție de hidroxid de sodiu)- Braga Daniel-cl. .a 9-a g4.
9. Demonstrarea caracterului amfoter a hidroxidului de aluminiului – (Interacțiune cu acid sulfuric diluat, interacțiunea cu soluție de hidroxid de sodiu) -Duda Olga, cl.a 9-a g3. https://youtu.be/37sOUnQ6FcU?si=JI1inmnubYNyNCVg
10. Curățirea fierului de rugină – (Interacțiunea acidului clorhidric și acidului oxalic cu rugina, compararea efectului de curățire) – Grosu Gabriela, cl. a 9-a g4. https://youtu.be/GBEzJOMF0w8?si=hWPDR3cHjanYQxst
III. Elevii au filmat experiențele efectuate și au creat video, în care arată metoda de lucru, explică sensul experimentului și fac concluzii în limba engleză, utilizând reacții chimice scrise în trei forme - moleculară, ionică desfășurată , ionică redusă cu efectul analitic observat. Fiecare video are și comentariu în limba engleză.
Rezultatele experiențelor cu metoda de lucru și link-ul videoului sunt plasate pe pagina proiectului - Chemistry:
http://linoit.com/.../EXPE.../canvases/Chemistry-experiments
IV. Rezultatele lucrului la proiectul dat au fost prezentate în cadrul Săptămânii Chimiei în clasele 7 g-6, 9 g-3, 9 g-4. Elevii cu interes mare au ascultat prezentările participanților din proiectul internațional, care au comentat videourile create și prezentările facute pe diferite platforme, de exemplu ca la Duda Olga, cl.9 g- 3-https://www.canva.com/.../mT3Ik3mCokopw3RhziQsfQ/view...
V. Fiecare elev – participant al proiectului a pregătit un poster despre realizarea lui , care au fost prezentate la Festivalul ”Vivat Gaudeamus” pe data de 21 mai 2024.
Pe parcursul realizării proiectului elevii noștri au învățat multe lucruri utile pentru viață. După impresiile lor, proiectul dat a fost unul inovativ și creativ, care a oferit posibilitatea de a cunoaște cu adevărat ce este chimia, realizând experiențele chimice și lucrări, care le-au îmbogățât cunoștințele și interesul față de acest obiect. Din spusele elevilor proiectul EXPER(imen)Ts a fost unul excepțional la care au lucrat vesel cu entuziasm, ajutându-se și susținându-se, alături de colegi din alte țări.
Profesor de chimie Ludmila Tomnatic

Ultima întâlnire virtuală

Printre cifre, medii, registre și dosare astăzi am gasit cu mult drag loc și pentru ultima întâlnire virtuală dintre elevii din IPLT "Gaudeamus",clasa 5G-5 și elevii din Școala Gimnazială "Prof.Constantin Dinca", România.
Am finalizat acest proiect cu un joc interactiv, Jeopardy creat cu multă ușurință pe platforma educațională educatieinteractiva.md
Nu avem învingători iar premiul este colaborarea fructuoasă ,amintirile și experiența atât a elevilor cât și a profesorilor.
Va mulțumesc, dna Ioana Drăgaică 
Tuturor le dorim un sfârșit de an cât mai bun și o vacanță cu emoții pozitive.

Festivalului Economic ,,Spirit Inovativ” ediția a V-a

Emoții, premii generoase și diplome de înaltă performanță, aplauze și bună dispoziție pentru munca bine făcută în cadrul Festivalului Economic ,,Spirit Inovativ ”, ediția a V-a, organizat de Centrul de Instruire Economică și Antreprenorială CIEL ,,Gaudeamus” de la IP LT ,,Gaudeamus”, la care peste 60 de elevi și mentorii lor au fost nominalizați drept învingători în concursurile locale, naționale și internaționale.
Anul acesta a fost rodnic în acest sens: avem Premiul Mare la Olimpida republicană la economie - eleva din clasa a 12-a Gabriela Cucereavîi, deja e studentă la ASEM, avem Premiul Mare la Concursul Național al M/C Școlare - Compania Școlară „WoodDesign” din clasa 10r2, care va reprezenta Republica Moldova la Competiția Europeană a M/C Școlare, eveniment economic care se va desfășura în luna iulie în Italia, precum și alte locuri premiante la toate nivelurile, coordonați de profesorii-mentori: Andoni Vitalie, Ciutac Eugenia și Cotruța Marcela.
Aducem mulțumiri și suntem recunoscători partenerilor noștri, care au oferit evenimentului ambianța unui stil modern cu gust specific, la propriu, și o atmosferă dulce și răcoritoare în miez de zi: Compania Salamer , #EBA Moldova, Coca-Cola HBC Moldova, European Union in the Republic of Moldova, Centrul Naţional de Mediu, Ministerul Afacerilor Externe, AO ,,Gaudeamus” și Junior Achievement Moldova.
În rest, imagini cât o mie de cuvinte!

Festivalul „Vivat, Gaudeamus!” ziua a IV-a

Au fost onorați și premiați elevii care s-au implicat în activitatea Centrelor de Educație estetică, de Sport, de Presă, Informațional, de Voluntariat și cei care au activat în Autoconducere școlară.
Ceea ce organizează conducătorii centrelor împreună cu elevii reprezintă viața instituției.
Felicitări, stimați elevi și distinși colegi!
Vivat, drag liceu!