Istoricul
Instituția Publică Liceul Teoretic „GAUDEAMUS” din mun. Chişinău, situat pe adresa str. P. Zadnipru 14/4, a fost înființat cu scopul de a crea condiții optime de instruire a elevilor din clasele superioare, în vederea asigurării procesului de integrare în sistemul educațional european, care prevede desfășurarea procesului educațional și studierea aprofundată a disciplinei solicitate de elevi.
În anul 1988 a fost fondată şcoala nr. 62, deschisă la decizia Ministerului Învăţământului, drept experiment – şcoală pentru clasele superioare din învăţământul preuniversitar. Experimentul a fost iniţiat de Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă” şi Secţia raională Ciocana (atunci Dnestrovsc).
Din 1990 instituţia poartă numele de Liceul nr. 2 prin ordinul nr. 220 din 30.08.1990 al Direcţiei Învăţământului Public.
Prin decizia Primăriei municipiului Chişinău nr. 22/62 din 21.08.1997, ordinului nr. 976 din 05.09.1997 al Direcţiei Generale a Învăţământului „Cu privire la conferirea denumirii „GAUDEAMUS” Liceului Teoretic nr. 2 din sectorul Ciocana”, în baza art. 17 punct 2, subpunctul „m” din Legea Republicii Moldova nr. 310-XIII din 07.12.1994 „Privind administrația publică locală” și a deciziei Comisiei municipale pentru reglementarea urbunimicilor (nr. 17 din 14.08.1997), instituția a bună denumirea de Liceul Teoretic „GAUDEAMUS”.
Noul Statut al Instituţiei Publice Liceul Teoretic „GAUDEAMUS” este înregistrat la Ministerul Justiţiei al RM în baza deciziei nr. 51 din 26.02.2014.
Implementarea noii metodologii de finanţare pe bază de formulă în Instituţia Publică Liceul Teoretic „GAUDEAMUS” de la 01.03.2019 are drept scop sporirea eficienţei şi autonomiei financiare a instituţiei în organizarea şi desfăşurarea procesului educaţional de calitate.
Instituția Publică Liceul Teoretic ,,Gaudeamus”, cu statut de persoană juridică independentă, în anul de studii 2024 - 2025 propune să asigure calitatea procesului instructiv-educativ în concordanță cu noile cerințe ale învățământului general în context național și internațional. În acest context, este esenţială este stabilă strategiilor de îmbunătăţire a activităţilor la nivelul învăţământului primar, ginazial şi liceal, a priorităţilor, analiza critică a rezultatelor rezultatelor rezultatelor obţinute de elevi, cadre didactice, managerii instituţiei, precum şi de personal auxiliar şi nedidactic. Pe baza unei diagnoze realiste au fost stabilitate pentru anul școlar 2024 – 2025 obiectiv ce vizează asigurarea accesului la educație, pregătirea calității în educație, pregătirea unității de învățământ pentru prestarea serviciilor educaționale de calitate.
Planul managerial de activitate al instituției este elaborat în baza Programului strategic de dezvoltare al IPLT ,,Gaudeamus”, pentru anii 2022 – 2025, care are la bază realizarea următoarelor scopuri:
Scopul economic : Educația trebuie să le permită elevilor să devină responsabilitate și independenți din punct de vedere economic;
Scopul cultural: Educația trebuie să le permită elevilor să înțeleagă și să aprecieze propriile culturi și să respecte diversitatea celorlalți,
Scopul social: Educația trebuie să permită tinerilor să devină cetățeni activi și plini de compasiune;
Scopul personal : Educația trebuie să permită tinerilor să se implice atât în lumea lor interioară, cât și în lumea care îl înconjoară.