March 2025
Mo Tu We Th Fr Sa Su
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Lista bunurilor donate instituției

Lista bunurilor donate  în IPLT „Gaudeamus” pentru anul 2024

Documente de constituire

Întotdeauna documentele oficiale sunt o confirmare sigură a activității instituției noastre.

Vedeți fișierele atașate mai jos pentru a afla mai multe detalii.

Regulamentul Intern

 

 

„APROBAT”

prin decizia Consiliului Profesoral

din 28.03.2013, proces verbal nr. 4,

ord. nr. 63 din 03.04.2013;

 

revizuit și aprobat prin decizia CP

din 05.09.2019, proces-verbal nr. 1,

ord. nr. 90-ab din 05.09.2019;

 

revizuit și aprobat prin decizia CP

din 08.09.2022, proces-verbal nr. 1,

ord. nr. 101-ab din 08.09.2022;

 

revizuit și aprobat prin decizia CP

din 11.09.2023, proces-verbal nr. 1,

ord. nr. 113-ab din 11.09.2023;

 

Directorul liceului Z. Gangan

Preşedintele Comitetului sindical L. Ceban

 

 

 

Instituția Publică Liceul Teoretic „GAUDEAMUS”

REGULAMENTUL INTERN

 I.                   DISPOZIŢII GENERALE

 Prezentul Regulament stabilește modul de organizare a activităților și a disciplinei muncii în Instituția Publică Liceul Teoretic „Gaudeamus” și se bazează pe următoarele acte normative:

  • Constituţia Republicii Moldova;
  • Codul Muncii al Republicii Moldova;
  • Codul Educaţiei al Republicii Moldova;
  • Statutul Instituţiei Publice Liceul Teoretic „Gaudeamus”;
  • Regulamentul-tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ primar și secundar, ciclul I și II.

Regulamentul intern al instituției este un act juridic care se întocmește în fiecare unitate, cu consultarea reprezentanților salariaților, și se aprobă prin ordinul (dispoziția, decizia, hotărârea) angajatorului.

Regulamentul intern al instituției nu poate cuprinde prevederi care contravin legislației în vigoare, clauzele convențiilor colective și ale contractului colectiv de muncă.

Prin regulamentul intern al instituției nu se pot stabili limitări ale drepturilor individuale sau colective ale salariaților.

Regulamentul intern al instituției trebuie să conțină următoarele prevederi:

a) securitatea și sănătatea în muncă în cadrul instituției;

b) respectarea principiului nediscriminării, eliminarea hărțuirii sexuale și a oricărei forme de lezare a demnității în muncă;

c) drepturile, obligațiile și răspunderea angajatorului și ale salariaților;

d) disciplina muncii în unitate;

e) abaterile disciplinare și sancțiunile aplicabile potrivit legislației în vigoare;

f) procedura disciplinară;

g) regimul de muncă și de odihnă.

Regulamentul intern al instituției poate cuprinde și alte reglementări privind raporturile de muncă în instituție.

Regulamentul intern al instituției se aduce la cunoștințe salariaților, elevilor și părinților, sub semnătură, de angajator și produce efecte juridice pentru aceste date în cunoștințe.

Obligația familiarizării salariaților, sub semnătură, cu conținutul regulamentului intern al instituției trebuie îndeplinită de angajator în termen de 5 zile lucrătoare ale datelor aprobării regulamentului.

Modul de familiarizare a fiecărui salariat cu conținutul regulamentului intern al instituției se stabilește nemijlocit în textul acestuia.

Regulamentul intern se afișează în toate subdiviziunile structurale ale instituției.

Disciplina de muncă presupune respectarea strictă a ordinii interne de muncă și atitudinea conștientă, creatoare față de muncă, asigurarea calității și ridicarea productivității muncii. Disciplina muncii se asigură prin crearea condițiilor organizatorice și economice necesare pentru realizarea obligațiunilor funcționale, și prin recompensă pentru muncă conștiincioasă și măsuri de înrâurire disciplinară și obștească în caz de comitere a abaterilor disciplinare.

Regulile ordinii interne de muncă au scopul de a contribui la întărirea disciplinei, organizarea muncii, folosirea rațională a timpului muncii și sporirea calității muncii.

Regulile de disciplină și activitate regulamentară internă stabilitate în prezentul se aplică tuturor angajaților.

Problemele legate de aplicarea regulilor ordinii interne de muncă sunt soluționate de către administrația Instituției Publice Liceul Teoretic „Gaudeamus” în cazurile necesare prin consultarea prealabilă a comitetului sindical, precum și de către colectivul de muncă, atingerea împuternicirilor ce-i revin.

 II.                OBLIGAŢIILE ŞI DREPTURILE ANGAJAŢILOR

 1.      ADMINISTRAŢIA LICEULUI

 1.1.   Drepturile administrative: 

1.2.      Administrația IPLT „GAUDEAMUS” are dreptul:

  1. la stimă, atitudine respectuoasă şi recunoaştere a statutului de administrator din partea subalternilor, elevilor şi părinţilor acestora;
  2. să interzică activitatea profesională a angajaților, care nu au controlul medical obligatoriu;
  3. să sancţioneze administrativ profesorii şi personalul tehnic care încalcă disciplina de muncă ( întârzieri, absenţe nemotivate ş.a.), în conformitate cu CM al RM;
  4. în caz de încălcare multiplă a disciplinei de muncă să recurgă la rețineri salariale sau să inițieze procedura de eliberare din funcție a colaboratorului respectiv;
  5. să concedieze cadrele didactice, angajații care să aplice acte de violență față de copii în conformitate cu art. 86 alin. (1) și art. 301 alin. (1) lit. (b) din Codul Muncii;
  6. să priveze profesorul de dreptul de a continua ore în clasă în cazul încălcării drepturilor elevului, efectuării presingului psihologic asupra elevilor sau în cazul încălcării eticii profesionale;
  7. să interzică profesorului predarea fără o pregătire calitativă a lecțiilor (prezența proiectării de lungă durată, a scenariilor didactice zilnice, a materialelor didactice necesare ș.a.) sau a profesorilor care prezintă semne de îmbolnăvire în cazul situațiilor de carantină virală în liceu;
  8. să înainteze pentru a fi stimulați la diferite nivele profesorii care să demonstreze creativitatea în activități: liceu, municipiu, republică.

 1.2. Obligatiile administratiei :

  1. să organizeze activitatea angajaților în îndeplinirea îndeplinirii cu maximă eficiență a obligațiilor funcționale;
  2. să asigure condițiile de muncă pentru realizarea integrală și la timp a obligațiilor funcționale;
  3. să contribuie la utilizarea eficientă a timpului muncii și a respectării tuturor regulilor de disciplină a muncii;
  4. să asigure ridicarea calificării profesionale a cadrelor și promovarea lor în funcție de pregătire profesională și de muncă, precum și să soluționeze problemele ce țin de atestarea salariaților;
  5. să asigure condițiile de protecție a muncii, igienice și sanitare, de prevenire a incendiilor și a altor situații care ar pune pericol în viața și sănătatea personală, asigurând concomitent instruirea în vederea respectării normelor în cauză;
  1. să monitorizeze activitățile de prevenire, identificare, raportare și asistență a cazurilor de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului;
  2. să sesizeze, să intervină și să comunice cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului organelor de administrație ierarhic superioare.

 2.      CADRELE DIDACTIC

2.1.   Drepturile cadrelor didactice: 

2.2.       Cadrele didactice au dreptul:

  1. la stimă şi atitudine respectuoasă din partea elevilor, părinţilor acestora, colegilor şi administraţiei liceului;
  2. la remunerare materială pentru munca prestată;
  3. la material de ajutor din fondul de economii și cel sindical în situații excepționale;
  4. să-și revendice drepturile în caz de încălcare a lor prin mijlocirea administrației liceului, a comitetului sindical și a instanțelor de resort;
  5. să aleagăle de studiu, formele și metodele de predare, manualele și materialele didactice aprobate de ME, pe care le îngrijesc programele adecvate realizării educaționale de stat;
  6. să participe la alegerea democratică a reprezentanților lor în organele administrative și consultative ale instituției de învățământ;
  7. să discute și să aleagă sistemul de apreciere a cunoștințelor și capacităților elevilor în dependență de specificul disciplinei de studiu, în conformitate cu decizia comisiei metodice;
  8. să i se ofere obligatoriu zi metodică în cazul unei sarcini didactice ce nu depășește 22 de ore și reieșind din posibilitățile orarului când sarcina depășește această limită;
  9. să dispună de loc de muncă (sală de clasă), în conformitate cu orarul, specificul disciplinei predate și normele sanitaro-igienice;
  10. să beneficieze de servicii punctului medical liceal;
  11. să-şi perfecţioneze nivelul pedagogic prin cursuri de perfecţionare, stagieri, seminare liceale, municipale, republicane şi peste hotare;
  12. să-și ridice calificarea profesională recunoscută prin gradul didactic respectiv;
  13. să i se acordă susținere materială pentru crearea bazei tehnico-materiale și didactice la disciplina predată;
  14. să utilizeze literatura din bibliotecă și cabinetul metodic liceal, mijloacele tehnice, calculatoarele și baza de date prezente în instituției;
  15. să beneficieze de consultațiile și ajutorul psihologului instituției, a administratorului patron;
  16. să organizeze și să conducă cercuri la disciplina de studiu, cluburi pe interese și alte activități extracurriculare;
  17. să participe la excursii cu colectivul de profesori și elevi atât prin Moldova cât și peste hotare;
  18. să fie stimulați pentru lucrul creativ moral și material în cadrul instituției, municipiului, republicii;
  19. în conformitate cu CM al RM, să beneficieze de concediu anual de odihnă, concediu de creație, concediu în legătură cu circumstanțele familiale ș.a.;
  20. să i se acorde zile de recuperare în cazul suprasolicitării serviciului sau în cazul rechemării din concediu.

 Notă: Nimeni nu e în drept să între la lecția profesorului, să întrerupă mersul lecției și să-l sustragă de lecții decât în cazuri excepționale!

 2.2. Obligațiile cadrelor didactice:

  1. să respecte ordinea și disciplina la locul de muncă, să îndeplinească cu strictețe îndatoririle de serviciu;
  2. să execute la timp şi exact dispoziţiile administraţiei şi ale şefului comisiei metodice;
  3. să respecte normele de protecție a muncii;
  4. să întrețină locul de muncă în ordine și curățenie, să respecte ordinea de stabilitate de păstrare a valorilor materiale și a documentelor;
  5. să participe la diverse acțiuni administrative-gospodărești necesare în activitatea instituției la propunerea administrației;
  6. să-şi ridice sistematic calificarea profesională şi nivelul cultural-ştiinţific prin autoinstruire şi autoperfecţionare;
  7. să prezinte darea de seamă semestrială/anuală despre activitatea sa;
  1. să respecte în activitatea normele de etică, să cultive prin propriul exemplu, principiile morale de dreptate, echitate, umanism, generozitate, hărnicie, patriotism și alte virtuți;
  2. să asigure buna desfășurare a procesului instructiv-educativ, însușirea temeinică a curriculei modernizate la disciplina de studii, formarea și dezvoltarea competențelor de viață ale elevilor;
  3. să asigure securitatea vieţii şi ocrotirea sănătăţii copiilor în procesul de învăţământ;
  4. să sesizeze, să comunice și să intervină în cazurile suspecte sau confirmate de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului administrației liceului, psihologului liceal sau coordonatorului acțiunilor de prevenire, identificare, raportare și referire a cazurilor abuzului față de copii;
  5. să desfășoare procesul de educație și instruire în spiritul stimii față de familie, părinți, adulți, al respectului față de valorile culturale și spirituale naționale și universale, să educe o atitudine grijulie față de mediu înconjurător;
  6. să-și perfecționeze în permanență calificarea profesională, măiestria pedagogică;
  7. să nu facă propagandă șovină, naționalistă, politică, religioasă, militaristă, aceasta fiind incompatibilă cu activitatea pedagogică;
  8. să nu implice elevii în acțiuni de stradă (mitinguri, demonstrații, pichetări);
  9. să ducă evidența sistematică a frecvenței elevilor, a nivelului de instruire și însușire a materialelor de studiu de către elevi;
  10. să pregătească calitativ lecţiile, conform proiectării de lungă durată (prezenţa scenariilor didactice zilnice la necesitate, pregătirea sălii de clasă şi a materialului didactic necesar);
  11. să completeze cu acurateţe şi regulat catalogul de clasă, dosarele elevilor, catalogul de instruire suplimentară ş. o.;
  12. să contribuie la menținerea și sporirea prestigiului instituției în municipiu, republică, peste hotare;
  13. să respecte drepturile colegilor, elevilor și părinților și să nu admită lezarea acestora;
  14. să recunoască și să respecte în activitatea sa actele normative: Legislația RM, Codul Educației, CM al RM, Convenția despre drepturile copilului, Statutul instituției și Regulamentul de ordine internă al instituției;
  15. să participe elevilor la activitățile generale;
  16. să participe la activitățile obligatorii ce vizează activitatea sa pedagogică (consilii profesorale și psiho-pedegogice în clase, seminare, ședințe operative, ședințe ale comisiei metodice, ședințe metodice municipale ș.a.);
  17. să coordoneze și să aprobe proiecte/programe educaționale pentru organizarea și desfășurarea activităților extracurriculare/extrașcolare (pentru elevi) și de formare continuă (pentru cadre didactice), cu administrația IPLT „Gaudeamus”, Consiliul de Administrație.
  1. 3.      PERSONALUL TEHNIC ȘI DE DESERVIRE:

3.1.   Drepturile personale tehnice și de merite: 

Personalul tehnic și de meritare are dreptul:

  1. la o atitudine respectuoasă din partea profesorilor, elevilor, părinţilor, administraţiei şi colegilor;
  2. la asigurarea securității muncii;
  3. la asigurarea cu echipamentul, uneltele și materialele necesare pentru lucru;
  4. la concediul de odihnă anual conform CM al RM;
  5. la remunerare materială pentru munca prestată;
  6. la ajutor material din fondul de economii și cel sindical în situații excepționale.

 3.2.   Obligațiile personale tehnice și de merite: 

Personalul tehnic și de meritare sunt următoarele obligații:

  1. să-și execute integral și la timp obligațiunile funcționale;
  2. să respecte regulile de securitate, antiincendiare și de utilizare a aparatelor electrice;
  1. să asigure menţinerea regimului sanitaro-igienic;
  1. să asigure funcționarea:

- reţelei electrice (muncitorul de deservire);

- a sistemului de apeducte și canalizare (muncitorul de deservire):

- mijloacelor tehnice de instruire (tehnicianul de MT);

- copiatoarelor (directorul adjunct pentru gospodărie);

- calculatoarelor și rețelei informaționale liceale (laborantul cabinetului de informatică);

  1. să respecte colaboratorii instituției, elevii;
  2. să sesizeze, să comunice și să intervină în cazurile suspecte sau confirmate de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului administrației instituției, psihologului liceal sau coordonatorului acțiunilor de prevenire, identificare, raportare și referire a cazurilor abuzului față de copii.

 4.      DREPTURILE ŞI RESPONSABILITĂŢILE ELEVILOR

( extras din Regulamentul-tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ, ME al RM, ord. nr. 235 din 25 martie 2016 )

4.1.   Drepturile elevilor:

183.În instituție sunt respectate drepturi și libertățile conferite de calitatea de elev. Sunt interzise pedepsele corporale, aplicarea sub orice formă a metodelor de violență fizică sau psihică.

184.Elevii din instituție beneficiază de învățământ gratuit.

185.Elevii au dreptul să opteze, conform legii, pentru tipul și forma de învățământ pe care le vor urma și să aleagă școala intereselor, pregătirii și competențelor lor. Pentru elevii minori, acest drept se exercită de către părinții/ reprezentanții legali ai copiilor.

186.Pe durata studiilor în învățământul general elevii beneficiază de asistență psihopedagogică și medicală gratuită.

187.Elevii au dreptul:

a) să aleagă instituția de învățământ general, cu respectarea cadrului normativ în vigoare;

b) să expună liber opiniile, convingerile și ideile;

c) să fie evidențiați și să primească premii și recompense, pentru rezultate deosebite obținute la activitățile școlare și extrașcolare, precum și pentru atitudine civică exemplară;

d) să aleagă cursurile opționale, în dependență de ofertele educaționale ale instituției;

e) să fie asigurați cu manual școlare prin schema de închiriere;

f) să participe la proiecte și/ sau programe naționale și/ sau internaționale la care este parte instituția;

g) să participe la activități științifice, culturale, artistice și sportive organizate la nivel republican, la nivelul structural educațional conexe Organelor locale de specialitate în domeniul învățământului și în instituție, cu respectarea prevederilor lor funcționale;

h) să beneficieze, în condițiile legii, de asistență medicală, asistență cadrului didactic de sprijin și alte înlesniri (servicii de transportare, alimentație, burse) acordate la decizia autorităților publice locale;

i) să fie aleși și să participe în componența organelor de conducere ale instituției;

j) să fie aleși și să participe în componența organelor de autoconducere școlară (Consiliului elevilor) la nivel de deilnstituție, municipiu și național, potrivit mecanismelor de participare a elevilor la procesul educațional, aprobat de Ministerul Educației și Cercetării;

k) să beneficieze de condiții optime în organizarea procesului educațional, de garanții privind viața și securitatea în timpul aflării în instituție, precum și în timpul activităților la care participa ca delegat;

l) să participe la evaluarea și promovarea calității învățământului, în condițiile stabilitate de lege;

m) să participe la reuniuni și acțiuni care se vor exercita în activitățile școlare cu aprobarea directorului instituției, la cererea motivată a grupului de inițiativă;

n) să beneficieze de alte drepturi, garanții și facilități, conform actelor normative în vigoare.

188.Elevii beneficiază de facilități la închirierea manualelor în baza deciziei consiliului profesoral al instituției.

4.2.   Obligațiunile elevilor:

189.Elevii au următoarele obligații:

a) să respecte regulamentul de organizare și funcționare al instituției;

b) să frecventeze, în mod obligatoriu, orele de curs și să participe la activitățile extrașcolare și extracurriculare, organizate în instituție pe durata învățământului obligatoriu;

c) să depună un efort real pentru asimilarea cunoștințelor, dezvoltarea facultăților intelectuale, formarea priceperilor și a deprinderilor teoretice și practice necesare pentru integrarea în forme superioare de instruire sau în câmpul muncii;

d) să demonstreze, prin examinari orale și scrise competențe specifice disciplinelor școlare și competențe cheie-transversale specifice treptei de școlaritate.

e) să susțină, prin examinari orale și/sau scrise, lichidarea restanțelor la disciplinele școlare pentru perioada absentată motivată și/sau nemotivată mai mult de 17 ore;

f) să aibă o ținută vestimentară – uniformă școlară în culorile alb-negru, alb albastru, negru-albastru cu vestă sau sacou aprobată ca cod vestimentar și exterior decent;

g) să manifeste un comportament respectuos în raport cu personalul de conducere, cadre didactice, auxiliare și nedidactice, precum și față de colegi;

h) să dea dovadă de un comportament adecvat în instituție, în familie și în locurile publice;

i) să utilizeze cu acuratețe manuale școlare primite prin schema de închiriere și să le restituie în stare bună, la sfirșitul anului de studii;

j) să păstreze imobilul, mobilul și utilajul instituției;

k) să respecte normele de tehnică a securității, de prevenire și stingere a incendiilor, cele de protecție civilă și protecția mediului, regulile de circulație;

l) să respecte Legea nr.133 din 08.07.2011 cu privire la protecția datelor cu caracter personal. Datele personale sunt date unei persoane, folosite pentru identificarea acesteia. Ele au un caracter privat: nume și prenume, codul numeric personal, data narii, adresa fizică sau electronică, numerele de telefon, naționalitatea, limba, sexul, contul bancar, amprentă, înregistrarea vocii, fotografii, adresa IP, școala clasa, programul familiei etc.

m) să manifeste un comportament responsabil prin respectarea netichetei în mediul online în scopul asigurării securității personale;

n) să manifeste un comportament responsabil prin respectarea regulilor de securitate cibernetică în scopul asigurării securității datelor/dispozitivelor personale;

  • o) alte obligații stabilitate de conducerea instituției.

190.Este interzis elevilor:

a) să facă documentația școlară (cataloage, dosare personale), să distrugă documentația școlară (cataloage, agenda elevului etc);

b) să deterioreze bunurile din patrimoniul instituției;

c) să profaneze simbolurile naționale și ale organizațiilor internaționale;

d) să organizeze și să participe la acțiuni politice și de protest, ce afectează activitatea instituției și frecvența la cursuri a elevilor;

e) să blocheze căile de acces în spațiile de învățământ;

f) să dețină și să consume droguri, băuturi alcoolice și țigări, precum și să participe la jocuri de hazard;

g) să introducă, în perimetrul instituției, orice tipuri de arme sau alte instrumente, petarde, etc., care, prin acțiunea lor, pot afecta integritatea fizică și psihică a colectivului de elevi și a personalului instituției;

h) să posede și să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

i) să utilizeze telefoanele mobile în timpul orelor de curs, examenelor și concursurilor;

j) să lanseze false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul instituției;

k) să aducă jigniri și să se manifeste agresivitate în limbaj și în comportamentul față de colegiu și față de personal instituției;

l) să filmeze, fotografieze și realizeze capturi de ecran în cadrul ședintelor/lecțiilor a profesorilor sau altor persoane (colegi, părinți, prieteni) fără acordul personal;

m) să difuzeze orice informații menționate în subpunctul l) de mai sus în medul online, pe rețele de socializare sau către persoane terțe.

4.3.   Recompensele elevilor:

191. Elevii care obțin rezultate remarcabile la învățătură și se disting prin comportare exemplară pot primi următoarele recompense:

a) evidențierea făcută de diriginte în fața colegilor;

b) evidențierea făcută de director în fața colegilor de clasă;

c) comunicarea verbală sau scrisă adresată de diriginte sau director părinților;

d) delegarea cu prioritate în excursii sau tabele de odihnă;

e) premii, diplome, medalii, insigne;

f) burse de merit ale instituției ( la decizia Consiliului de Administrație al instituției);

g) burse de merit a administrației publice locale.

192. Acordarea premiilor/ școlar se face la nivelul instituției la sfârșitul anului școlar se face la nivelul instituției la propunerea dirigintelui și/sau a directorului școlii.

193. Se pot acorda premii/diplome/ medalii/ insigne elevilor care:

a) au obținut primele trei medii generale pe clasă, dar nu mai mici de 9.00; pentru următoarele trei medii se pot acorda mențiuni;

b) s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;

c) au obținute performanțe la concursuri, festivaluri, expoziții și la alte activități extrașcolare desfășurate la nivel local, rațional, național sau internațional;

d) s-au remarcat prin fapte de înaltă ținută morală și civică;

e) au avut, la nivelul clasei, cea mai bună frecvență pe anului școlar.

194.1nstituția de comun cu alți parteneri poate stimula activitățile de performanță ale elevilor la nivel local, național și internațional prin alocarea unor premii, burse de partea consiliului reprezentativ al părinților, agenților economici, fundațiilor științifice și culturale, comunității locale etc.

4.4. Sancțiuni aplicate elevilor

195.Abateri disciplinare se cunosc faptele elevilor prin care se încalcă dispozițiile legale în vigoare, precum și prevederile regulamentului instituției. Elevii care săvârșesc abateri disciplinare se sancționează. La determinarea sancțiunilor se va lua în calculul consecințelor abaterilor disciplinare. În funcție de gravitatea faptelor, sancțiunile pot fi:

a) observație orală sau cu vedere în Agenda elevului;

b) mustrare orală sau în scris;

c) eliminarea temporară de la lecții;

d) preavizarea de exmatriculare (pentru ciclul liceal);

e) exmatricularea din învățămîntul liceal cu drept de reînscriere în anul școlar următor, cu excepția elevilor clasei a Xa, care vor susține un nou concurs de admitere;

f) exmatricularea din liceu fără drept de reînscriere ulterioară în aceeași instituție;

g) exmatricularea din liceu cu drept de înregistrare în instituție de învățământ profesional tehnic secundar;

h) suportarea de către părinți/ alți reprezentanți legale a cheltuielilor pentru pagubele materiale produse în laborator, cabinete, săli de clasă etc.

196.Sancțiunile aplicate elevilor, indiferent de tipul lor, sunt anunțate părinților/ altor reprezentanți legali în formă scrisă și orală în decurs de 3 (trei) zile lucrătoare de către dirigintele clasei prin intermediul Agendei elevului/ avizului sub semnătură. Părinții/reprezentanții legali ai elevilor sancționați repetat se invită la Comisia multidisciplinară din cadrul APL de nivelul I.

197. Observația constă în discuție particulară însoțită de obiecție critică în adresa elevului/ grupului vis-a-vis de acțiunile și faptele comise. Sancțiunea se aplică de diriginte sau director/ director adjunct. Sancțiunea nu atrage și alte măsuri disciplinare.

198.Mustrarea orală se aplică elevului/ grupului de elevi și constă în observații moralizatoare cu solicitarea schimbărilor de comportament, atrăgându-i atenția că, dacă nu schimbă comportamentul, i se va aplica o sancțiune mai severă. Sancțiunea se aplică de către diriginte sau director.

199.Mustrarea scrisă se aplică elevului și constă în consemnarea în Registrul de ordine pentru elevi a observației moralizatoare privind abaterile comportamentale constatate și restricțiile, cerințele înaintate pentru neadmiterea repetării lor. Mustrarea scrisă se aplică de director la propunerea dirigintelui. Sancțiunea se consemnează în raportul dirigintelui prezentat consiliului profesoral la sfârșitul semestrului sau al anului de studii.

200.Eliminarea de la lecții pe o perioadă de 3-5 zile constă în înlocuirea activității obișnuite a elevului, pentru perioada aplicării sancțiunilor, cu un alt tip de activitate, desfășurată, de regulă, în cadrul instituției, în conformitate cu prevederile regulamentului și stabilitate, către director, propunerea consiliului elevilor. Dacă elevul refuză să participe la aceste activități, absențele sunt considerate nemotivate și se consemnează în catalogul clasei. Sancțiunea se consemnează în registrul de ordine pentru elevi și în dosarul personal al elevului, precum și în raportul dirigintelui prezentat la consiliul profesorului la sfârșitul semestrului sau al anului școlar, precizându-se numărul și data ordinului emis.

201. Preavizul de exmatriculare se întocmește, în, de către director, pentru elevii care absentează nejustificat 30 de ore la diferite discipline de studiu sau 15% din totalul orelor de la o singură disciplină pe durata scrisă an de studii. Preavizul de exmatriculare se înmânează părintelui/reprezentantului legal sau elevului, dacă acesta a împlinit 18 ani, sub semnătură. Sancțiunea se consemnează în registrul de ordine pentru elevi și în dosarul personal al elevului, în raportul dirigintelui prezentat la consiliul profesoral la sfârșitul semestrului sau al anului școlar precizat-se numărul și data ordinii.

202.Exmatricularea constâ în eliminarea, până la sfirșitul anului școlar, a elevului din instituție. Exmatricularea poate fi:

a) exmatriculare cu drept de reînscriere, în anul următor, în instituție și în același an de studiu;

b) exmatriculare fără drept de reînscriere în instituție;

203.Exmatricularea cu drept de reînscriere în anul următor, în aceeași instituție și în același an de studiu, se aplică elevilor bine cu clasa a XI-a pentru abateri grave, condițiile prezentului regulament sau aprobate de consiliul profesoral. Sancțiunea se aplică și pentru un număr de cel puțin 60 de absențe nejustificate din totalul orelor de studiu sau cel puțin 30% din totalul orelor la o singură disciplină de studiu pe durata unui școlar.

Sancțiunea se aprobă la consiliul profesoral la propunerea dirigintelui, prin consultarea prealabilă a directorului. Dacă motivul sancționării îl găzduiește absențele nejustificate, aprobarea este ținută de emiterea, în prealabil, a preavizului de exmatriculare.

Sancțiunea se consemnează în registrul de proces-verbale al consiliului profesoral, în registrul de ordine pentru elevi și în dosarul personal al elevului, în raportul dirigintelui prezentat.

la consiliul profesoral la sfârșitul semestrului sau al anului școlar, precizându-se numărul și data ordinului.

Sancțiunea se comunică părintelui/ tutorelui reprezentantului legal și elevului, dacă acesta a împlinit 18 ani, în scris, sub semnătură, de către dirigintele clasei.

204.Exmatricularea fără drept de reînscriere în aceeași instituție se aplică elevilor din liceu pentru abateri care aduc atingere vieții sănătății elevilor sau personalului instituției apreciate ca atare de către consiliul profesoral.

Sancțiunea se aprobă de către consiliul profesoral la propunerea directorului.

Sancțiunea se consemnează în registrul de proces-verbale al consiliului profesoral, în registrul de ordine pentru elevi și în dosarul personal al elevului, în raportul dirigintelui prezentat la consiliul profesoral la sfirșitul semestrului sau al anului școlar, precizându-se numărul și data ordinii.

Sancțiunea se comunică părintelui/altui reprezentant legal și elevului, dacă acesta a împlinit 18 ani, în scris, sub semnătură, de către dirigintele clasei.

205.Exmatricularea din instituțiile de învățământ liceal cu frecvență la zi cu drept de înregistrare în instituții de învățământ liceal se aplică elevilor din clasa finală a ciclului II al învățământului secundar general care au vârsta de 18 ani pentru abateri care aduc atingere vieții instituțiilor elevilor sau personal sănătății elevilor.

Sancțiunea se aplică către Organul local de specialitate în domeniul învățământului la propunerea motivată a consiliului profesoral. Propunerea motivată a consiliului profesoral se consemnează în registrul de proces-verbale al consiliului profesoral, iar sancțiunea se consemnează în registrul de ordine pentru elevi și în dosarul personal al elevului, în temeiul deciziei Organului local de specialitate în domeniul învățământului.

Sancțiunea se comunică, de către Organul local de specialitate în domeniul învățământului în scris, sub semnătură elevului, părintelui/altui reprezentant legal și conducătorului instituției.

204-205 dă dovadă de corectitudine în cel puțin 8 săptămâni de studiu până la încheierea semestrului/anului școlar, sancțiunea se poate anula prin decizia consiliului profesoral.

208.Părinții/ alți reprezentanți legali ai elevilor care se fac vinovați de deteriorarea bunurilor instituției plătesc toate lucrările necesare reparațiilor sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate.

209.În cazul în care autorul deteriorării nu se cunoaște, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase și se consemnează prin proces-verbal al consiliului profesoral.

210.În cazul distrugerii/ deteriorarii manualelor școlare primite gratuite, elevii, pe numele cărora au fost libere, înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou, studiu disciplinei, anului de și tipului de manual deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită contravaloarea acestuia.

  1. 5.                  PĂRINȚII/ALȚI REPREZENTANȚI LEGALI Al ELEVILOR

5.1. Dispoziții generale

211. Părinții/ alți reprezentanți legali ai elevilor, prin coordonarea prealabilă cu conducătorul instituției, au dreptul de a participa la activitățile educaționale și de a asista la ore în vederea monitorizării procesului educațional din instituție.

212. Părinții/alți reprezentanți legali ai elevilor au obligația ca, cel puțin o dată pe lună, să ia legătura cu dirigintele pentru a cunoaște evoluția copilului lor. În cazul plecării peste hotarele statului părinții/reprezentanții legali ai elevilor informează administrația instituției în grija care rămâne elevul pe perioada lipsei lui.

5.2. Comitetul de părinți al clasei

213. Comitetul de părinți al clasei se alege în fiecare an în cadrul adunării generale a părinților/ altor reprezentanți legali ai elevilor clasei, convocarea de diriginte, care prezidează ședința.

214. Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinți al clasei are loc în primele 30 de zile de la încetarea cursurilor anului școlar.

215. Comitetul de părinți al clasei se compune din trei/cinci persoane: un președinte și doi/patru membri;

216. La propunerea/solicitarea președintelui comitetului de părinți al clasei, dirigintele poate convoca adunarea generală a părinților ori de câte ori este necesar.

217. Comitetul de părinți al clasei categorii interesele părinți/ altor reprezentanți legali ai elevilor clasei în adunarea generală a părinților la nivelul instituției, în consiliul administrativ și în consiliul clasei.

218. Comitetul de părinți ąl clasei are atribuții:

a) ajutor dirigintele în activitatea de a avea a frecvenței elevilor;

b) sprijină dirigintele în activitatea de consiliere și de orientare socio-profesională sau de integrare socială a absolvenților;

c) sprijină dirigintele în organizarea și desfășurarea unor activități extrașcolare.

219. Comitetul de părinți al clasei ține legătura cu instituția prin direcționarea clasei.

5.3. Consiliul reprezentativ al părintilor la nivel de instituție

220. La nivelul fiecărei instituții funcționează Consiliul reprezentativ al părinților.

221. Consiliul reprezentativ al părinților din instituție este compus din președinții comitetelor de părinți ai fiecărei clase.

222. reprezentativ al părinților prevăzute la pct.235 al Regulamentului-tip de organizare și funcționare a instituțiilor desemnează reprezentanții săi în organele de conducere ale instituției.

223. reprezentativ al părinților la nivelul Consiliului de Instituție are următoarele atribuții:

a) sprijină parteneriatele educaționale dintre instituția de învățământ și instituțiile cu rol educativ în plan local;

b) susține instituția în derularea programelor și proiectelor comunitare, de prevenire și de combatere a abandonului școlar;

c) susține conducerea instituției școlare în organizarea și în desfășurarea consultărilor cu părinții, pe teme educaționale;

d) conlucrează cu comisiile de ocrotire a minorilor, cu organele de autoritate tutelară sau cu organizațiile neguvernamentale cu atribuții în acest sens, în vederea soluționării situației elevilor care au nevoie de ocrotire.

  1. III.             DISCIPLINA MUNCII

    Disciplina muncii obligația tuturor salariaților a se subordona unor reguli de comportare a stabilității în conformitate cu CM al RM, cu alte acte normative, cu convențiile colective, cu contractele colective și cu cele individuale de, precum și cu actele normative la nivelul de unitate, inclusiv cu regulamentul intern al instituției.

Disciplina de muncă se asigură în instituție prin crearea de angajator a condițiilor economice, sociale, juridice și organizatorice necesare prestării unei munci de înaltă productivitate, prin formarea unei atitudini conștiente față de muncă, prin aplicarea de stimulări și recompense pentru muncă conștiincioasă, și de sancțiuni în caz de comitere a unor abateri disciplinare.

1.1.            Regimul de lucru al instituţiei

o. În Instituția Publică Liceul Teoretic „Gaudeamus” este stabilitatea săptămânei de muncă de 5 zile, (zile de odihnă: sâmbătă și duminică).

  1. Durata zilei de munca a cadrelor didactice este reglementata de orarul aprobat de catre administratia institutiei, conform tarificatiei intr-un interval zilnic de 7 ore, respectiv 35 ore saptamanal (articolul 55 din CE).
  2. Durata zilei de munca a personalului tehnic este reglementata de grafica muncii de stabilitate, coordonat cu presedintele comitetului sindical.
  3. Cadrele didactice sunt obligate să prezinte serviciul cu 15 minute înainte de începerea orelor de studiu.
  4. Cadrele didactice beneficiază de concedii anuale de odihnă de 62 de zile calendaristice, personal tehnic - 28 de zile calendaristice. De 3 zile suplimentare la concediu, în lipsa buletinului de boală, pentru anul calendaristic precedent beneficiază de toți angajații.
  5. Beneficiază de concedii suplimentare de odihnă pentru activitatea în condiții nocive categorii de salariați nominalizate în Anexa nr. 5 a Convenţiei Colectiv de Muncă.
  6. Administrația are dreptul de a organiza evidența prezentării și plecării de la serviciu a angajaților, inclusiv și prin punerea în funcțiune a unui registru de evidență.
  1. Administrația poate modifica programul de activitate (a instituției și/sau a unui profesor) numai cu acordul comitetului sindical.

1.2.            Stimulări

  1. Pentru succes în muncă, caracter inovator în îndeplinirea atribuțiilor funcționale, precum și alte realizări, salariaților li se acordă următoarea recompense:

- mulţumire (verbală sau în scris);

- premii;

- diplomă de onoare ale instituţiei;

- diplomă de onoare a Direcţiei Generale Educaţie, Tineret şi Sport;

- înaintare la distincţii, premii de stat.

b. Stimularea acordată se înregistrează în dosarul personal și în carnetul de  

  munca al acestuia de catre serviciul personal.

  1. Regulamentul intern al instituției, statutele și regulamentele disciplinare pot să prevadă și alte modalități de stimulare a salariaților.
  2. Stimulările se aplică de către angajator după consultarea reprezentanților salariaților.
  3. Stimulările se consemnează într-un ordine (dispoziție, decizie, hotărâre) și se aduc la cunoștință colectivului de muncă.
  4. Avantajele și înlesnirile acordate salariaților care își îndeplinesc conștiința și eficient obligațiile de muncă.
  5. Salariaților care își îndeplinesc conștiința și eficient obligațiile de muncă li se acordă, în mod prioritar, avantaje și înlesniri în domeniul deservirii social-culturale, locative și de trai (bilete în instituții balneosanatoriale, case de odihnă etc.). Acești salariați beneficiază, de asemenea, de dreptul prioritar la avansarea în serviciu.

1.3.            Sancțiuni disciplinare

Încălcarea disciplinei de muncă, adică neîndeplinirea îndeplinirii în ceea ce privește vina salariatului a obligațiilor ce-i revin prin contractul de muncă, prezentul Regulament, instrucțiunile de serviciu, ordinele directorului general, atrag după sine aplicarea sancțiunilor disciplinare:

- observație verbală;

- avertisment;

- avertizare prin ordine;

- mustrare;

- mustrare aspră;

- mustrare cu ultima preîntâmpinare;

- eliberare din funcție (art. 86 alin. 1, lit. g)-k), m), o)-r)).

  1. Legislația în vigoare poate prevedea pentru unele categorii de salariați și alte sancțiuni disciplinare.
  2. Se interzice aplicarea amenzilor și altor sancțiuni pecuniare pentru încălcarea disciplinei de muncă.
  3. Cadrele didactice, angajații care se aplică acte de violență față de copii vor fi acordate în conformitate cu art. 86 alin. (1) și art. 301 alin. (1) lit. (b) din Codul Muncii.
  4. Pentru lipsa de la lucru mai mult de patru ore în decursul zilei de muncă, administrația poate aplica sancțiunile disciplinare enumerate, inclusiv eliberarea din funcție.
  5. Până la aplicarea sancțiunilor disciplinare salariatului trebuie să se ceară explicație scrisă. Refuzul de ao da se fixează prin proces-verbal.
  6. Pentru o singură abatere disciplinară se aplică o singură sancțiune. La aplicarea sancțiunilor disciplinare trebuie să se țină seama de gravitatea încălcării, de împrejurări în care a fost săvârșită, de comportamentul anterior al salariatului și atitudinea lui față de muncă.
  7. Ordinul (dispoziţia, decizia, hotărârea) de sancţionare, cu excepţia sancţiunilor disciplinare sub formă de concesionare conform art.206 alin.(1) lit.d) care se aplică cu respectarea art.81 alin.(3) din CM al RM, se comunică salariatului, sub semnătură, în termen de cel mult 5 zile lucrează în cazul în care lucrează în mai multe zile. interioară a instituției aflate în altă localitate - în termen de cel mult 15 zile lucrătoare și produce efecte ale datelor comunicării. Refuzul salariatului de a confirma prin semnătură comunicarea ordinii se fixează într-un proces-verbal semnat de un reprezentant al angajatorului și al unui reprezentant al salariaților.
  8. Ordinul (dispoziţia, decizia, hotărârea) de sancţionare poate fi contestat de salariat în instanţa de judecată în condiţiile art.355 din CM al RM.
  9. În funcție de gravitatea faptei comise de salariat, angajatorul este în drept să organizeze și o anchetă de serviciu, a cărei durată nu poate depăși o lună. În cadrul anchetei, salariatul are dreptul să-și explice atitudinea și să prezinte persoane abilitate cu efectuarea anchetei toate probele și justificările pe care le trebuie.
  1. În cazul când salariatul se află în concediu de odihnă anual, concediu de studii, concediu medical și în alte cazuri de absență motivată a serviciului, termenul aplicarii sancțiunilor disciplinare și termenul de comunicare a ordinii de sancțiune se prelungește cu perioada concediului.
  2. Sancțiunea disciplinară se aplică, de regulă, imediat după constatarea abaterii disciplinare, dar nu mai tîrziu de o lună din ziua constatării ei, fără a lua în calcul timpul aflării salariatului în concediul anual de odihnă, în concediul de studii sau în concediul medical.
  3. Sancțiunea disciplinară nu poate fi aplicată după expirarea a 6 luni din ziua comiterii abaterii disciplinare, iar în urma reviziei sau a controlului activităților economico-financiare – după expirarea a 2 ani de la data comiterii. În termenele indicate nu se includ durata desfășurării procedurii penale.
  4. Sancțiunea disciplinară se aplică prin ordin (dispoziție, decizie, hotărîre), în care se indică în mod obligatoriu:

(1) temeiurile de fapt și de drept ale aplicării sancțiunii;

(2) termenul în care sancțiunea poate fi contestată;

(3) organul în care sancțiunea poate fi contestată.

  1. Sancțiunea disciplinară poate fi atacată de către salariat în termenul unui an de la datele comunicării Ordinului în instanța de judecată. În cazul în care sancțiunea disciplinară vizează introducerea unor condiții noi de muncă sau modificarea celor existente, salariile se adresează comitetului sindical al instituției.
  2. Dacă în decurs de un an de la data aplicării sancțiunilor disciplinare angajatul nu va fi supus unei noi sancțiuni disciplinare, a se vedea că acesta nu a fost supus sancțiunilor disciplinare.
  3. Administrația are dreptul să transmită chestiunea cu privire la încălcarea disciplinei muncii spre examinare colectivului de muncă fără a aplica sancțiunea disciplinară.
  4.  A se vedea încălcare gravă a obligațiilor de muncă din următoarele acțiuni ale salariului:

(1) primirea și eliberarea bunurilor, precum și a mijloacelor bănești fără perfectarea documentelor respective;

(2) acordarea serviciilor prin uzul funcției în schimbul unei remunerații, unui serviciu sau altor beneficii;

(3) folosirea în scopuri personale a banilor încasați;

(4) folosirea în scopuri personale a bunurilor angajatorului și a bunurilor aflate în gestiunea angajatorului (mijloace fixe aflate în proprietate, arendă, comodat) fără acordul în scris al acestuia;

(5) nerespectarea clauzei de confidențialitate;

(6) încălcarea cerințelor de securitate și sănătate în muncă, constatată, în formă, de conducătorul unității, de lucrător de semnat, de serviciul intern ori extern de protecție și prevenirea sau de Inspectoratul de Stat al Muncii, dacă această încălcare a atras consecințe grave (accident de muncă, avarie) sau a creat un pericol real și iminent al survenirii unor asemenea consecințe;

(7) refuzul de a trece examenul medical, în cazul în care acesta este obligatoriu, iar salariatul a fost informat de către angajator, în formă scrisă, despre obligația de a trece examenul medical;

(8) cauzarea unui prejudiciu material mărimea faptei depășește cinci salarii medii lunare pe economie prognozate.

  1. Sancțiunea disciplinară se aplică de organul de muncă și se atribuie dreptul de angajare (alegere, confirmare sau număr în funcție) a salariatului respectiv.
  2. Salariaților care poartă răspundere disciplinară conform statutelor sau regulamentelor disciplinare și altor acte normative li se pot aplica sancțiuni disciplinare și de organe ierarhice superioare.
  3. Salariaţii care deţin funcţii elective pot fi concediaţi (art.206 alin.(1) lit.d) din CM al RM) numai prin hotărârea organului de care au fost aleşi şi numai în temeiuri legale.

 IV.              DISPOZIŢII FINALE

 Responsabilitatea privind modul de aplicare a prezentului Regulament revine administrației Instituției Publice Liceul Teoretic „Gaudeamus” în limitele împuternicirilor acordate de legislația în vigoare, de comun acord cu comitetul sindical.

  1. Participarea angajaților la realizarea problemelor privind respectarea Regulamentului de ordine internă se reglementează prevederile Codului Muncii.
  1. Prezentul Regulament se aduce la cunoştinţă contra semnăturii tuturor salariaţilor şi a intrării în vigoare după aprobarea adunării generale a colectivului de muncă, semnat de către director şi preşedintele comitetului sindical.

 

Directorul instituției Z. Gangan

Reţeaua de clase

 

Reţeaua de clase

pentru anul de studii 2024-2025

 Instituția Publică Liceul Teoretic „Gaudeamus”

Gimnaziu

 

Clasa a V-a

 

5 G-1

38

 

5 G-2

38

 

5 G-3

38

 

5 G-4

38

 

5 G-5

38

 

Total în clasa a V-a - 190 elevi

 

Clasa a VI-a

 

6 G-1

35

 

6 G-2

38

 

6 G-3

36

 

6 G-4

36

 

6 G-5

37

 

Total în clasa a VI-a - 182 elevi

 

Clasa a VII-a

 

7 G-1

36

 

7 G-2

35

 

7 G-3

37

 

7 G-4

38

 

7 G-5

18

 

Total în clasa a VII-a - 164 elevi

 

Clasa a VIII-a

 

8 G-1

34

 

8 G-2

35

 

8 G-3

32

 

8 G-4

38

 

8 G-5

18

 

8 G-6

32

 

Total în clasa a VIII-a - 189 elevi

Clasa a IX-a

 

9 G-1

33

 

9 G-2

29

 

9 G-3

34

 

9 G-4

32

 

9 G-5

30

 

9 G-6

34

 

9 G-7

34

Total în clasa a IX-a - 226 elevi

Total în 28 clase de gimnaziu – 950 elevi

Liceu

 

Clasa X

Profil real

10 R-1

32

 

10 R-2

29

 

 Total 61

Profil umanist

10 LM

36

Total - 36

Total în clasa a X-a - 97 elevi

Clasa a XI-a

Profil real

11 R -1

34

11 R -2

35

 Total - 69

Profil umanist

11 LM

32

Total - 32

Total în clasa a XI-a - 101 elevi

Clasa a XII-a

Profil real

12 R-1

25

12 R -2

25

Total - 50

Profil umanist

12 LM

31

Total - 31

Total în clasa a XII-a - 81 elevi

În 9 clase de liceu – 280 elevi

În instituţia de învăţământ - 1230 elevi

37 clase

Media în clase – 33,24

 

 

 

 

Structura

C onsiliul de administrat ie:

  1. Andoni Vitalie, directorul instituției
  2. Chiriac Sergiu, director-adjunct pentru probleme instructiv-educative - președinte
  3. Cîrnaț Maria,   director-adjunct pentru probleme instructiv-educative - secretar
  4. Caranciuc Nina, director-adjunct pentru educație
  5. Guriță Elena,  director-adjunct pentru probleme instructiv-educative
  6. Ceban Lidia, profesor de matematică, președintele comitetului sindical
  7. Dicusar Laura, profesor de informatică
  8. Țaulean Emilia, reprezentat AO „Gaudeamus”
  9. Stăvilă Cristina, părinte, președintele AO„Gaudeamus”
  10. Școlnic Sinilga, pretorul sectorului Ciocana, APL
  11. Duca Zlata, președintele Consiliului elevilor 
  12. Gușan Tatiana, părinte
  13. Antoci Eugenia, metodist principal, DGETS, patronul sectorului Ciocana

Consiliul Metodic al IP LT „Gaudeamus” pentru anul de studii 2024-2025

Nr.

d/o

Numele, prenumele

Disciplina predată

Gradul didactic deţinut

Funcția în CM

  1.  

Guriță Elena

director adjunct,

profesor de informatică și fizică

grad didactic superior 

Preşedinte al CM

  1.  

Andoni Vitalie

directorul liceului,

profesor de istorie

grad didactic și managerial I

Vice-președinte al CM

  1.  

Cîrnaț Maria

Director adjunct,

profesor de matematică

grad didactic superior, managerial II

Membru al CM

   4.  

Caranciuc Nina

Director adjunct,

profesor de limba și literatura română

grad didactic doi

Membru al CM

   5.  

Traista Maria

profesor de matematică

grad didactic unu

Şefa comisiei metodice Ştiinţe exacte, membru al CM

   6. 

Ponomariu Ttiana

profesor de limba și literatura română

grad didactic superior

Şefa comisiei metodice Limbă şi comunicare, membru al CM

   7. 

Motruc Ala

profesor de geografie

grad didactic unu

Şefa comisiei metodice de istorie şi geografie, membru al CM

   8. 

Donțu Valentina

profesor de chimie și biologie

gad didactic unu

Şefa comisiei metodice „Științe”, membră al CM

   9. 

Șendrea Marina

profesor de educație fizică

grad didactic superior

Şefa comisiei metodice educaţie fizică şi arte, membru al CM

  10.  

Botnari Doina

profesor de limba engleză și limba franceză

grad didactic superior

Şefa comisiei metodice Limbi străine, membru al CM

  11. 

Calalb Mariana

profesor de limba și literatura română

grad didactic unu

Șefa comisiei metodice Consiliere și dezvoltare personală

 

 Centrele educaționale

Nr./r

Denumirea centrului educațional

Numele, prenumele

  1.  

Centrul de presă

Ponomari Tatiana

   2. 

Centrul de educație economică

Ciutac Eugenia

   3.  

Centrul informativ

Guriță Elena

   4. 

Centrul de educație estetică

Holban Daniela

   5.  

Centrul de Autoconducere și Voluntariat

Cîrnaț Maria  

   6.  

Centrul de asistență psihologică

Botezatu Tatiana

 

 

Subcategorii