Oferta educațională

Educație economică și antreprenorială

Disciplina opțională Educaţie Economică şi Antreprenorială este un curs opţional ce se extinde pentru toate treptele de instruire din instituţiile de învățământ primar și secundar general, ciclul I şi II, inclusiv treapta liceală. Face parte din categoria opţional inovator, deoarece introduce un obiect de studiu în afara celor prevăzute în trunchiul comun al Planului-cadru cu noi competenţe specifice şi noi conţinuturi, încadrat în aria curriculară Educație socio-umanistică, dar cu un puternic potențial inter și transdisciplinar.

Programarea și pilotarea dronelor

Disciplina opțională „Programarea și pilotarea dronelor” are scopul:
-facilitării accesului elevilor la informațiile necesare procesului de formare timpurie în fundamentele proiectării, fabricării, programării, operării, întreținerii și utilizării în siguranță a dronelor;
-familiarizării cu oportunitățile create de Industry 4.01 , prin adoptarea tehnologiei dronelor, pentru a începe o nouă afacere sau pentru a extinde companiile deja existente;
-dezvoltării și consolidării competențelor elevilor pentru studiul altor discipline din domeniul STEM/STEAM.
-extinderii accesului elevilor din instituțiile de învățământ gimnazial la resurse digitale, care să permită instruirea flexibilă, atât în cadrul orelor de clasă, cât și în afara orelor de curs;
-dezvoltarea personalității elevilor, în formarea și dezvoltarea atât a competențelor digitale propriuzise, cât și a competențe necesare pentru învățarea pe tot parcursul vieții;

Robotica

Ca disciplină aplicativă, Robotica are drept obiect de studiu metodele de proiectare, construire şi conducere a roboţilor. În calitate de disciplină şcolară, Robotica are drept scop formarea de competenţe de utilizare pluridisciplinară a cunoştinţelor din fizică, matematică şi informatică,
de dezvoltare a capacităţilor de elementizare şi creaţie tehnică. Atingerea acestui scop se realizează prin conceperea şi asamblarea modelelor de roboţi şi elaborarea de algoritmi şi programe de conducere cu ele în medii simulate de lucru.
În ansamblu, disciplina şcolară Robotica contribuie la formarea şi dezvoltarea generală a personalităţii, accentul instruirii fiind pus pe dezvoltarea creativităţii tehnice, a gîndirii logice şi a gîndirii algoritmice, pe formarea şi dezvoltarea competenţelor de modelare, algoritmizare şi
programare a algoritmilor de conducere cu sistemele cibernetice ce includ componente mecanice, electromecanice, electronice, optice, informatice.

Educație pentru media

Scopul disciplinei opţionale Educaţia pentru media este creşterea nivelului de
conştientizare a tinerilor/-elor cu privire la provocările lumii de azi şi problemele sociale actuale, formarea gândirii critice a acestora, încă în mediul şcolar, începând cu treapta de educaţie timpurie, în măsura în care aceste competenţe pot să-i ajute să devină consumatori/- oare avizaţi/-te de media. Este demonstrat faptul că, după familie, şcoală şi mediul comunităţii în care cresc elevii/-ele, media este al patrulea factor cu impact major asupra
formării iniţiale a personalităţii acestora şi, implicit, a patra putere în stat care contribuie la devenirea lor profesională, civică şi întru cultură..

Centre educaționale

Centrul Economic
Coordonator: Ciutac Eugenia, profesoară de istorie și educație economică, grad didactic superior
Centrul Psihologic
Coordonator: Botezatu Tatiana, psiholog școlar, grad didactic unu
Centrul Estetic
Coordonator: Holban Daniela, profesoară de educație tehnologică și plastică, grad didactic superior
Centrul Informațional
Coordonator: Guriță Elena, profesoară de informatică, fizică și robotică, grad didactic superior
Centrul de presă
Coordonator: Ponomari Tatiana, profesoară de limba și literatura română, grad didactic superior
Centrul Autoconducere Școlară
Coordonator: Caranciuc Nina, profesoară de limba și literatura română, grad didactic doi