Activitatea Centrului Informaţional


 

 

Guriță Elena

Coordonator al Centrului Informațional

 

 

 

 Planul de activitate pentru anul 2024-2025

Scopul principal al proiectuluiimplementarea  tehnologiilor moderne în procesul de educație, pentru crearea elevilor a competențelor de utilizare TIC, care să fie eficient în procesul de studii, dar și pe toate vieții.    

Competenţele profesorilor în domeniul TIC

  • Înțelegerea integră a diferitor tipuri de TIC, folosirea lor.
  • Înțelegerea didactică pentru a putea evalua utilizarea TIC în procesul didactic, a determinat momentului optim de utilizare.
  • Dezvoltarea competențelor educaționale în utilizarea TIC pentru a susține eficient procesul de învățare a ele vului, inclusiv abilități de utilizare a TIC.
  • Identificarea și evaluarea surselor informații disponibile pentru elevi.
  • Identificarea și evaluarea aplicațiilor adecvate pentru activitățile în clasă.
  • Planificarea lecțiilor în conformitate cu standardele moderne pentru o bună utilizare a TIC în predare și învățare.
  • Capacitatea de utilizare a TIC pentru informarea și cooperarea cu părinții.

      Competențele elevilor în domeniul TIC

  • Înţelegerea necesităţii cunoaşterii şi utilizării TIC în viaţa cotidiană şi în procesul de învăţare.
  • Cunoașterea și utilizarea componentelor calculatorului, utilizarea aplicațiilor Google – Classroom, Driver, Meet, Jamboard, sa.
  • Învăţarea şi utilizarea aplicaţiilor(editoare de text şi grafică aplicaţia Power Point, Prezi, limbajul HTML, MySQL, Scratch, etc.), cu ajutorul, se pot elabora produse soft.
  • Cunoașterea și aplicarea metodelor de utilizare a diferitor programe educaționale.
  • Cooperarea cu colegii și profesorii la elaborarea produselor soft.
  • Utilizarea calculatorului la măsuri extracurriculare.

Direcțiile de activitate în domeniul implementării TIC în educație în Liceul Teoretic „Gaudeamus”:

  • Lucrul cu cadrele didactice
  • Lucrul cu elevii

 Lucrul cu cadrele didactice

Nr.

Activitatea

Termeni de realizare

Responsabili

1. 

Oferirea suportului metodologic de gestionare și utilizare a contului Google Workspace for Education.

Pe viitorului

Guriță Elena, profesorii la disciplină

2. 

Oferirea consultațiilor profesorilor nu veniți pentru utilizarea posibilităților G Suite în desfășurarea lecțiilor on-line

Pe viitorului

Guriță E.

 3.

Oferirea suportului necesar profesorilor pentru perfectarea documentației școlare electronice

Pe viitorului

Guriță Elena

 4.

Consultații și suport necesar în procesul de proiectare a orelor cu utilizarea TIC și a echipamentelor din Clasa Viitorului.

Pe viitorului

Guriță E. , Olari V., 

5, 

Completarea bazei de date cu lecții și secvențe de elecții electronice - Classroom

Pe viitorului

Profesorii de diverse discipline

 6.

Organizarea lucrului Centrului Informaţional în cabinetele de informatică.

Pe viitorului

Guriță E., Boțoc L., Dicusar L.

 7.

Dezvoltarea, completarea site-ului liceului, inclusiv prin implicarea și încurajarea participării la diferite nivele în acest proces a elevilor și profesorilor.

Pe viitorului

Ponomari T., Guriță E.

 8.

Organizarea Zilei siguranței online”

Februarie

Guriță E., Boțoc L., Dicusar L., Simion V.

 9.

Completarea bazei de date SIPAS

Pe viitorului

Guriță E., Gheorgița E., Țucanov D.

 10.

Utilizarea TIC în cadrul şedinţelor cercurilor, a orelor de dirigenţie, a adunărilor cu părinţii.

Pe viitorului

Guriță E., profesorii, laboranții

 11.

Totalurile activităţii Centrului Informaţional al Liceului

Mai

Guriță E.


Lucrul cu elevii

Nr.

Activitatea

Termeni de realizare

Responsabili

1

Alegerea Consiliului Centrului Informaţional (CCI).

Ianuarie

Guriță E., membrii CCI

4

Implicarea elevilor în elaborarea blog-urilor claselor.

Pe viitorului

membrii CCI

5

Implicarea elevilor în elaborarea blog-urilor pentru diferite discipline școlare.

Pe viitorului

membrii CCI

6

Elaborarea lecțiilor electronice și/sau a momentelor de lecții electronice la diferite obiecte.

Pe viitorului

Profesorii împreună cu elevii

7

Organizarea seminarelor de elaborare a prezentărilor Power Point, Canva, Genially pentru clasele a 7-a, a 8-a, a 9-a, a 10-a.

Ianuarie-mai

Guriță E., membrii CCI

8

Organizarea seminarelor de elaborare a blogurilor.

Ianuarie-mai

Guriță E., membrii CCI

9

Organizarea seminarelor practice cu elevii de utilizare a TIC: -hard-ul, -soft-ul, -Internet

Pe viitorului

Guriță E., membrii CCI

11

Asigurarea bunei desfasurari a Olimpiadelor la Informatica

Liceale

Sector

Municipiu

 

Decembrie

Ianuarie

Februarie

Dicusar L. Guriță E., laboranții

13

Defășurarea ZILEI INTERNAȚIONALE A SIGURANȚEI ONLINE

10 februarie

Guriță E., Boțoc L., Dicusar L., membrii CCI

15

Oferirea consultațiilor la TIC elevilor , care utilizează hard-ul și soft-ul din cabinetul de informatică după ore.

Pe viitorului

Andoni V., Guriță E., membrii CCI

16

Totalurile activităţii Centrului Informaţional

Mai

Guriță E., membrii CCI

                                                                

În cadrul Centrului Informațional va activa:  Cercul „Robotica” , condus de Guriță Elena. Elevii vor învăța să creeze și să conducă roboței, să activeze în echipă; echipa Liceului RoboTen va participa la concursul republican First Lego League, First Tech League, Summo Bot Challenge..

Evaluarea proiectului

 

     Nr.

Indicatori

Descriptori de calitate

1

Promovarea TIC în educaţie

  • § Promovarea valorilor şi principiilor educaţionale cu utilizarea TIC.
  • § Utilizarea sistematică a feed-back-ului funcțional de la
  • elevi, părinţi şi profesori pentru optimizarea procesului didactic cu utilizarea TIC.
  • § Implicarea elevilor în evaluare şi autoevaluare, precum şi în învăţare reciprocă a hard-ului şi soft-ului.

2

Realizarea curriculumului

  • § Oferirea posibilităților de utilizare TIC la orele de curs alocate diferitor discipline școlare.
  • § Existenţa unor mijloace de comunicare (blog-uri, pagină WEB, etc.)la dispoziţia elevilor.

3

Evaluarea rezultatelor şcolare

  • § Desfăşurarea concursurilor interne şi la nivelul de municipiu pentru elevi.
  • § Realizarea activităților extracurriculare.

4

Activitate de cercetare și implementare

  • § Implicarea elevilor în realizarea proiectelor de utilizare a TIC în procesul de predare-învăţare-evaluare.

5

Dezvoltarea profesională a personalului în domeniul utilizării TIC.

  • § Elaborarea lectiilor cu utilizarea tablelor electronice (Smart Board), Inteligența Artificială.§ Utilizarea mediului G Suite oferită pentru profesori de GOOGLE.
  • § Utilizarea lecțiilor electronice din diverse surse în special de pe site-ul educatieonline.md pentru disciplinele școlare
  • § Implementarea metodelor de evaluare on-line.
  • § Elaborarea și utilizarea lecțiilor și a materialelor electronice (prezentări Power Point, Canva, Genially documente HTML, file audio, file video, etc.)

6

Dezvoltarea competențelor de utilizare TIC la elevi.

  • § Elaborarea programelor pentru diferite misiuni ale roboţilor.
  • § Elaborarea programelor în mediul Scratch.
  • § Elaborarea blogurilor și a site-urilor.
  • § Utilizarea Internet-ului, găsirea şi selectarea informaţiei.
  • § Cunoaşterea lucrului cu componentele calculatorului.