Simpozion internațional la Vâlcea

O nouă ediție a Simpozionului internațional ”Calculatorul în secolul XXI”, la Râmnicu Vâlcea. Recent a avut loc cea de-a XII- a ediție.

Evenimentul, organizat la Colegiul Național de Informatică ”Matei Basarab” din Râmnicu Vâlcea a reunit elevi și profesori din mai multe țări partenere: Italia, Tucia, Republica Modova, România.

Patronat de Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, evenimentul s-a desfășurat on-line în acest an.

Au transmis mesaje prof. Mihaela Andreianu, inspector școlar general al I.S.J. Vâlcea, prof. Gheorghe Ciucă, directorul Colegiului Național de Informatică ”Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea, prof. Victoria Duda, director adjunct al Liceului Teoretic ,,George Călinescu”, Chișinău, Republica Moldova, prof. Doina Merlan –inspector școlar informatică în cadrul I.S.J. Vâlcea.

Comunicările științifice ale participanților au vizat una dintre cele trei secțiuni propuse de organizatori: Implicarea elevilor cu Cerințe Educațioale Speciale în activități didactice desfășurate online. Exemple de bună practică; Crearea materialelor RED pentru lecțiile desfășurate online; Desfășurarea proiectelor Erasmus în această perioadă, prin intermediul întâlnirilor virtuale și prinactivități online. Exemple de bună practică– au transmis organizatorii.

Elevii și profesorii Colegiului Național de Informatică i-au avut alături pe partenerii de la Liceul Teoretic Gaudeamus din Chișinău, Hov Alemdag TuncCapa Anadolu  Lisesi,  Istanbul,  Turkey, Instituto di  Istruzione  Superiore Newton  Pertini, Camposampiero, Italy, Liceul Teoretic ,,George Călinescu” din Chișinău, Colegiul Energetic din Râmnicu Vâlcea, Asociaţia Generală a Cadrelor Didactice de etnie română – AGIRO din Republica Moldova și Ucraina.

Participanții  au avut ca temă și  problemele   cu   care   se   confruntă învățământul românesc perioada– predarea on-line, au declarat organizatorii.

Elevii din Republica Moldova și cei din România au prezentat proiecte și programe educaționale la care au participat sau în care au fost implicați.

Un subiect discutat a fost și cel al RED-urilor și, implicit, al PED-urilor, considerate o modalitate eficientă pentru elevi de a recepta conținuturile predate precum și o posibilitate de a continua predarea on-line chiar și după revenirea la școală, în formă fizică.