April 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

  • aIMG_9689.JPG
  • careu.jpg
  • DSC01321.JPG
  • DSC02847.JPG
  • DSC_0601.JPG
  • DSC_5853.JPG
  • IMG_0079.JPG
  • IMG_0519.JPG
  • IMG_1122.JPG
  • IMG_1124.JPG
  • IMG_1817.jpg
  • IMG_5066.jpg
  • IMG_6170.jpg
  • IMG_8169.JPG
  • IMG_8462.JPG
  • IMG_9804.JPG
  • IMG_9853.JPG

Modelul de activitate a instituțiilor de învățământ

Modelul de activitate a instituțiilor de învățământ primar și secundar ciclul I și II din municipiu

Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău vă aduce la cunoștință că procesul educațional pentru anul de studii 2021-2022 este organizat în toate instituțiile de învățământ primar și secundar ciclul I și II din municipiu cu prezența fizică a unui număr de elevi stabilit în baza:
• Suprafeței sălii de clasă cu respectarea prevederilor Instrucțiunii privind măsurile de protecție care trebuie aplicate pentru organizarea activității instituțiilor de învățământ publice și private în contextul epidemiologic al COVID-19, aprobate prin Hotărârea nr. 60 din 23 august 2021 a Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică;
• Modelelor aprobate de Ministerul Educației, la decizia instituției de învățământ;
• Hotărârii nr. 42 din 25.08.2021 a Comisiei Extraordinare de Sănătate Publică a municipiului Chișinău;
• Ordinului nr. 782 din 26.08.2021 al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău.
În acest context, DGETS vă comunică că începând cu ziua de ieri, 0l septembrie 2021, din 131 de instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II din municipiu:
• 66 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 1-ce presupune prezența fizică 100% a elevilor la școală. Este aplicabil în cazul instituțiilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.
• 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 2: „Învățarea în 2 schimburi” în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase la paralelă. Astfel activitățile educaționale se vor realiza în 2 schimburi a claselor.
• 1 – instituție de învățământ primară și secundară ciclul I și II va activa conform Modelului 3: „Învățarea combinată” care presupune împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță (pe rând – o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online).
• 2 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 4: „Învățarea de tip hibrid” care presupune împărțirea clasei în două grupe (pe rând o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online).
• 3 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 5: „Învățarea alternantă” care are la bază împărțirea clasei în două schimburi (pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online).
• 0 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 6: „Învățarea la distanță inclusiv online”, acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv într-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.
• 59 – instituții de învățământ primar și secundar ciclul I și II vor activa conform Modelului 7: „Învățarea mixtă” modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.
De asemenea din numărul total de 3286 de clase din învățământul primar și secundar ciclul I și II din municipiu:
• 1121 – de clase care vor învăța conform Modelului 1 ce presupune prezența fizică 100% a elevilor la școală. Este aplicabil în cazul instituțiilor, al claselor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normativele sanitaro-epidemiologice de stat.
• 0 – clase care vor învăța conform Modelului 2 ce presupune învățarea în 2 schimburi” în cazul școlilor cu mulți elevi, cu multe clase la paralelă. Astfel activitățile educaționale se vor realiza în 2 schimburi a claselor.
• 28 – de clase care vor învăța conform Modelului 3 învățarea combinată” care presupune împărțirea școlii în zile de prezență și în zile de comunicare la distanță (pe rând – o zi se vine la școală, o zi are loc comunicarea la distanță, inclusiv online).
• 58 – de clase care vor învăța conform Modelului 4 învățarea de tip hibrid” care presupune împărțirea clasei în două grupe (pe rând o zi se vine la școală, o zi se fac lecții online).
• 121 – de clase care vor învăța conform Modelului 5 învățarea alternantă” care are la bază împărțirea clasei în două schimburi (pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online).
• 0 – clase care vor învăța conform Modelului 6 învățarea la distanță inclusiv online”, acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forță majoră locală, multe cazuri de Covid pozitiv într-o clasă/ școală/ localitate, cu respectarea izolării.
• 1958 – de clase care vor învăța conform Modelului 7 învățarea mixtă” modelul dat presupune îmbinarea a două sau trei dintre modelele prezentate mai sus.
Totodată, DGETS îndeamnă toți directorii instituțiilor de învățământ să dea dovadă de responsabilitate în procesul de organizare și desfășurarea a noului an de studii și să informeze corect angajații din subordine despre importanța imunizării împotriva Covid-19. Suntem obligați să asigurăm un mediu sănătos copiilor noștri!